trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Hur dum

Publicerad 2018-05-23 14:38:25 i Allmänt,

(null)
 
Hur dum kan du vara, matte, tänker Kezzi?
 
Här har jag avstått från kören i två terminer, för att jag tyckte att jag inte orkade åka till Uppsala en gång i veckan. Sen börjar jag jobba i Uppsala och tror att jag kan åka dit varje dag! Hur knäpp kan man bli?
 
Jag vet också att jag inte kan sitta still en hel dag, på grund av värken och att jag inte längre behärskar vare sig siffror eller dataprogram. Vad gör jag då? Jo, börjar ett jobb där jag sitter framför datorn hela dagen och där skärmen till stor del flimrar av siffror. Som sagt, hur knäpp kan man bli?
 
Idag har jag varit till doktorn och blivit sjukskriven ett par veckor till. Dock påpekade doktorn att han inte trodde att Försäkringskassan skulle godta min sjukskrivning. Antar att han talade av erfarenhet. 
 
Hur gör jag då? Ja, hyran och övriga räkningar kommer ju inte att bli betalade. Tillbaka i den situationen där jag får överväga att sälja både bostad och bil. Tyvärr är tillgången på bostäder inte så stor här i staden och hyreskontrakt lär vara svårt att få när inkomsten är noll.
 
Jag valde inte min cancersjukdom, jag valde inte alla komplikationer, både i leder och huvud, men samtidigt får jag ingen hjälp av myndigheterna att klara mig vidare. 
Jag får istället föra ett krig mot myndigheter och nåde mig om jag glömmer någon sida där jag måste gå in och anmäla min situation. Det är ju det här med datorn, som inte längre samarbetar med mig  ...
 
Kezzi, du har alldeles rätt, din matte är riktigt knasig!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela