trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Midsommar

Publicerad 2018-06-25 15:30:13 i Allmänt,

Midsommarhelgen har passerat. Vädret har varit hyfsat till och från. Midsommaraftonen tillbringade jag hos goda vänner i deras nybyggda växthus. Det var mycket trevligt. För en gångs skull hade vi knytkalas och jag skulle bidraga med desserten. Jag hade någonstans läst ett recept på en äppelkaka, som verkade väldigt god. Så i minnet försökte jag åstadkomma sagda kaka.
Jag införskaffade glutenfri smördeg. Den var något svårbehandlad. Eller om det möjligen är mina händer som är kraftlösa. Jag kunde inte riktigt kavla ut den, utan fick istället trycka ut den i ugnsformen. Smördegen penslades sedan med ägg. Ett antal äpplen skivades upp och äppelskivorna doppades i kanel och farinsocker. 
På smördegsplattorna klickade jag ut Lemoncurd och Limecurd, sedan lades äppelskivorna på och allt penslades med smör.
Kakan gräddades sedan i 200 gr i 20 minuter. Till serveringen serverades vispad grädde. 
Det smakade riktigt gott, så jag kan rekommendera receptet. Möjligen att vanlig smördeg är mer lätthanterlig.
 
Resten av helgen har jag inte gjort några större åthävor. Jag blir ju så trött, när jag gör någonting och behöver oftast flera dagar för att återhämta mig. Kezzi är lika trött han. Jag tror vi skulle kunna sova dygnet runt. I och för sig är det skönt att vi har anpassat oss till samma dygnsrytm.
 
Ofta tänker jag på det här jobbet som jag provade på nyligen och som blev ett katastrofalt misslyckande. Ja, jag ser det så. Som ett oerhört misslyckande. 
För att vara berättigad till ersättning från a-kassan, måste jag ansöka om arbete. Vilket skrämmer mig något ofattbart. Tänk om jag skulle få ett nytt jobb och inte klara av det. Tänk om jag skulle behöva uppleva samma misslyckande en gång till! 
Mitt huvud fungerar inte. Min kropp fungerar inte.
Jag vet faktiskt inte hur jag ska gå vidare. Det enda jag vet är att ett jobb med arbetsuppgifter som är främmande för mig, klarar jag inte av.
 
(null)
 
(null)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela