trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Idag om en vecka

Publicerad 2018-04-24 14:40:00 i Allmänt,

Idag om en vecka kommer jag nog att vara riktigt nervös. Eftersom jag ska börja jobba dagen efter! Då börjar ett nytt kapitel i den här eländiga trollresan. En resa som varat under några år och mest inneburit sorg och bekymmer.
 
Ibland har jag under resans gång, tänkt att jag är framme vid någon slags ändstation. Jag har tänkt att jag orkar absolut inget mera. Jag har tänkt att jag nästa morgon inte kommer att klara ens att ta mig ur sängen. 
Jag har känt att jag för längesedan har passerat det acceptabla. 
 
På något sätt har jag tagit mig vidare och nu står jag inför utmaningen att börja ett nytt arbete. Att en arbetsgivare tror på min förmåga, efter det jag blev utsatt för av min förra arbetsgivare känns verkligen som en dröm. Mitt självförtroende har varit så långt nere i botten som det kan komma.
 
Min ekonomi har även den varit nere i botten och jag har sett mig själv i framtiden som hemlös, tiggande pengar. 
Något skyddsnät för svaga människor finns verkligen inte i vårt samhälle. Allt är upp till dig själv. Du får det du orkar med. Sen blir du utan.
 
Jag hade 13 cancertumörer i min kropp. Behandlingen var stundtals djävulskt jobbig. Den fortsätter ett antal år till med den hemska medicinen, som ger så mycket biverkningar. Min ena arm är tjock och svullen på grund av lymfödemet. Jag kommer för alltid behöva använda bandage på armen. 
 
Att slippa sorg och ångest kommer att kännas som en enorm befrielse. Att slippa oroa sig för varje morgondag. Att oroa sig för att cancern ska komma tillbaka, är något som varje cancersjuk får dras med hela livet. Det räcker med den oron. 
Det räcker alldeles väl!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Tofflan

Publicerad 2018-04-25 16:07:32

Jag är SÅ glad för din skull! Och se, att hålla min vänstertumme kanske hjälpte lite, lite?

Svar: Är övertygad om att det hjälpte MYCKET!
Trollis

Postat av: Tofflan

Publicerad 2018-05-02 15:27:00

Och nu håller jag vänstertummen så hårt samtidigt som jag försöker skriva: Hur gick det idag????

Svar: Tack för tummen! Det har gått jättebra, men jag är trött nu. Det var introduktion för ett tiotal nyanställda från hela landet, så det blev mycket information. Sen är ju allt nytt, lokaler, busspendling etc. Får lägga mig tidigt ikväll.
Trollis

Postat av: Tofflan

Publicerad 2018-05-02 18:55:41

Sov sött! Glad för din skull att det är en sund trötthet!

Svar: Tyvärr blev tröttheten rent av sjuklig ...
Trollis

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-05-02 21:53:23

Hoppas det gått bra för dig på jobbet idag.//Ullis

Svar: Det gick bra några dagar ...
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela