trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Reservkraft

Publicerad 2017-06-27 12:48:21 i Allmänt,

Hur det går med den nya medicinen? Nja, inte så bra, skulle jag vilja säga. Ledvärken är kvar, likaså tröttheten. Det som tillkommit är kraftiga värmevallningar, ständigt illamående, magont och blödningar från underlivet. Inte så kul alltså!
 
Så jag hoppar tillbaka till den gamla medicinen. Det här är riktiga skitmediciner, med nästan kilometerlånga listor på biverkningar. Nödvändigt ont, säger onkologen. Blä, säger jag.
Varför får man inte fram mediciner med mindre biverkningar? Är det för att bröstcancer främst är en kvinnlig sjukdom?
 
Imorgon ska jag på en arbetsintervju. Håll en tumme för att det går bra för mig. Till ett annat jobb, som jag sökt, skulle jag fylla i ett nätbaserat psykologiskt test. På tid. Det gick icke! Min hjärna är förmodligen fortfarande påverkad av cytostatika, det kan ta tre år innan det går över, så några knepiga frågor klarar jag inte av. 
Har svårt med koncentrationen och lider faktiskt av det. Har alltid slukat böcker, men nu tar det flera månader att läsa en bok.
 
Har börjat lyssna på böcker och poddar istället. Det funkar bra, fast ibland somnar jag och får lyssna om. Korsord går inte heller. Löser tre ord, sen lägger jag ifrån mig korsordet. 
 
Även att skriva så här, på en blogg, är mycket kämpigare än tidigare. Tappar fokus hela tiden.
 
Både knopp och kropp går med andra ord på någon slags reservkraft. 
Nu är snart reservdunken tom. Var kan man tanka?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela