trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Värkdagar

Publicerad 2017-02-19 16:13:41 i Allmänt,

Senaste veckan har mina leder spökat mer än vanligt. Har så förbenat ont. Sen har jag den här förkylningen som aldrig vill gå över. Jag vet att immunförsvaret fortfarande är nedsatt efter cancerbehandlingen och jag har ju också blivit av med en massa lymfkörtlar i samband med operationen. Men nu får det snart räcka!
 
När jag ändå är inne på ämnet hälsognäll, kan jag berätta att jag ringt till ögonmottagningen på Akademiska sjukhuset. För några år sedan konstaterades grå starr på ena ögat, men just då ville jag inte göra något åt det. Sen kom det ju annat sjukdomselände emellan. Nu är det dock dags att göra någonting, för jag ser nästan ingenting med det ögat längre. Så jag hoppas att jag blir opererad snart.
 
Den här helgen har varit ovanligt tråkig. Har bara haft en massa tråkiga måstesysslor att göra. Idag har jag tvättat bilen. Och tvättat kläder. Skulle behöva städa lite, men är för trött och har för ont. Tröttheten är kompakt och på vardagskvällarna efter jobbet orkar jag ingenting.
 
Ibland undrar jag om jag tagit mig vatten över huvudet. Jobbar heltid, politiskt aktiv, sitter i styrelsen för bostadsrättsföreningen, kören, Kezzi, bil och lägenhet. Allt ska skötas och underhållas. Sen ska jag helst orka laga och äta mat också. 
 
Nej nu orkar jag inte gnälla längre. Ja, inte ens det orkar jag! Det får bli en stunds vila innan magen pockar på uppmärksamhet.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Tofflan

Publicerad 2017-02-21 20:13:54

Äh, en måste få gnälla av sig på sin egen blogg. Det lättar bördan även om det kanske inte löser några problem.
Jaa du, det där med krämpor... Jag var på läkarbesök igår och blev arg, men idag tog jag mig i kragen och hämtade ut medicinen i alla fall. Medicin för EN krämpa. Resten får vänta.
Var rädd om dig och klappa killen från mig!

Svar: Det är jobbigt med krämpor och läkarbesök. Tänk om man slapp ...Vovven viftar glatt på svansen!
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela