trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Amazing

Publicerad 2017-08-07 20:51:14 i Allmänt,

Förra veckan var helt amazing!! För att använda ett ord som de unga bloggarna ofta använder sig av. Jag fick umgås med barn, barnbarn, djur och vänner varje dag. Några av djuren syns här nedan på bilderna. Grisen bor på Vallby Friluftsmuseum i Västerås och såg så fridfull ut där den låg och sov i leran.

Hundarna Kezzi och Lazze spanade efter något ätbart. Eller någon att leka med. De var inte så roade av grisen, utan höll sig i närheten av barnbarnen, framför allt när vi åt lunch. Det kan ju tänkas att någon liten matbit råkar hamna utanför bordet ...

Minsta barnbarnet hamnade verkligen på hundarnas pluslista dagen efter. Vi var på badstranden och hundarna bjöds på både bulle och glass av lilla fröken.

Kaninen Tuss bodde hos mig i helgen. Hunden Lazze träffade Tuss för första gången och ljuv musik uppstod. I alla fall hos Lazze. Han var som förhäxad av den lilla kaninen. Kezzi däremot, vet att kaninen är ytterst farlig och gick inte ens i närheten av den.

På lördagkvällen var jag på konsert med två väninnor. Dan Hylander med musiker spelade utomhus i Målhammar mellan Enköping och Västerås. Där var det också ljuv musik. Hylander var en stor ungdomsidol och jag upptäckte att jag kunde texterna till alla hans gamla låtar.

Jag vill gärna att den här veckan kommer i repris. Helst så fort som möjligt. Helst redan igår!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela