trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Tankebanor

Publicerad 2016-09-20 15:35:08 i Allmänt,

En liten uppdatering för att berätta att smärtplåstret, som husläkaren ordinerade har fungerat rätt bra. Fick ökad dos i fredags och det tar lite udden av det onda, även om smärtorna ändå finns där hela tiden. Kanske plåstret säger åt hjärnan att inte bry sig så mycket om det som värker?
 
På jobbfronten har det hänt trista saker. Jag har fått tänkbara jobb presenterade för mig, men när det kom till kritan visade det sig att det inte alls var lämpliga jobb. Jag kan tyvärr inte jobba som byggnadsingenjör, socionom eller bibliotekarie. Inte heller hästskötare eller cafébiträde.
 
Jag fick väl ett litet psykbryt i fredags och bestämde mig för att inte ställa upp på detta längre. Nu för jag inte min talan, utan det gör facket. Dessutom har en släkting länge varit upprörd över allt som hänt och han har fått lov att grotta vidare. 
 
Så nu är jag sjukskriven på heltid igen och har fått sjukpenning för en månad beviljad.
 
Ska jag vara ärlig så känns det som en framgång, att jag sagt ifrån. Jag nådde en gräns i fredags och måste nu tänka på mitt liv och min hälsa i första hand.
 
Imorgon ska jag träffa barnbarnen. Barn och barnbarn är det absolut viktigaste i livet. De har ingen glädje av mig när jag är borta, därför vill jag ge mig själv chansen att få en förhållandevis god hälsa framöver. 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Tofflan

Publicerad 2016-09-20 19:17:16

Det låter gott att du är nöjd med att ha sagt ifrån. Det låter... fruktansvärt irriterande att du blir erbjuden jobb du så uppenbart inte kan ta. Jag trodde att du hade utbildning som sjusköterska, men du kanske också är ingenjör, hästskötare, bibliotekarie och allt det andra de har föreslagit? Hoppas de kommer med nåt vettigt!!!

Skönt att du kan njuta av barn och barnbarn och hämta kraft från dem. Hoppas smärtplåstret hjälper... lite till.

Önskar dig bara gott och önskar jag hade en skyddsängel att dela med mig av! (Jag fick ett gäng såna att dela ut och det har gått bra för alla som har tagit emot en!)

Svar: Min son är byggnadsingenjör, så jag får väl ringa honom när jag kör fast ... Nä, det är så galet allt det här. Tur jag har familj och fina vänner, både i IRL och på nätet.
Trollis

Postat av: Annonym

Publicerad 2016-09-22 10:46:02

Hej!
Jag har följt din blogg utan att kommentera en längre tid. har själv varit i en liknande situation. Blev otroligt sjuk av behandlingen och fick en svår trötthet efteråt. Eftersom det inte är jag som bestämmer vad jag orkar utan andra (läkare och försäkringskassa)så bestämde jag mig för att säga upp mig. Jag skulle aldrig förlåta mig själv om jag bara hade ett friskt halvår kvar och behandlade mig på det sättet.Eftersom jag har en man som kunde hjälpa mig ekonomiskt kunde jag göra det men min pension blev låg, men jag har aldrig ångrat det. Jag kan ta hand om mig själv, gå på gym och promenera och gradvis har jag byggt upp mig. Det är nu 5 år sedan och det var ett bra beslut. Jag hoppas att det ordnar sig för dig men det är tråkigt att vi ska ha det så här. Man straffas för att ha fått cancer vilket vi inte valt.
mimmi

Svar: Tack att du berättar! Det känns verkligen som ett straff. Ingen av oss har valt att bli sjuk. Du tog ett klokt beslut, är man som jag ensamstående, är man så enormt beroende av en ordentlig inkomst.
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela