trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Bra helg

Publicerad 2016-10-10 13:58:24 i Allmänt,

Idag blir det inte så mycket gnäll! För jag har nämligen haft en bra helg. Den senaste tiden har jag varit så deppig och håglös, haft jätteont både i leder och i magen, men jag känner att jag måste ta mig vidare. Inte bara fokusera på dyngan!
 
I fredags var jag ute och fikade med en väninna. I lördags fikade jag med en annan väninna. Sådana aktiviteter är trevliga och det ger en hel del energi att bara sitta och prata kravlöst. Ämnen som behandlas är allt från barnbarn till världsläget. 
Sen är det inte helt fel med kaffe och kaka också!
 
Igår var vädret väldigt tråkigt, men dagen lystes upp av en lunch med son och sonhustru. God mat och gott sällskap!
 
Nästa aktivitet var ett politiskt möte igårkväll. Politiken är ju väldigt turbulent just nu, både här hemma och internationellt, så det finns många frågor att diskutera.
 
En annan sak som gjort mig extra glad, är att jag börjat läsa böcker igen. Hela sjukdomstiden har jag haft svårt att koncentrera mig på läsning, men nu verkar jag ha tagit ett steg framåt.
 
Lite, lite deppig blev jag när jag ringde till smärtenheten idag. Remissen dit gick iväg i juni. I ett brev meddelades jag att väntetiden var cirka 5 månader. Någon tid för mig fanns inte inplanerad, utan jag får tålmodigt vänta på kallelse. Trist, för jag skulle behöva en bättre smärtlindring eller råd och tips om hur jag ska hantera smärtan.
 
Om några timmar åker jag iväg till kören, då glöms smärta och elände för en stund i alla fall.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Znogge

Publicerad 2016-10-10 14:59:54

Sorgligt att det ska vara så lång väntan till en smärtenhet. Känns allt annat än rimligt :-(

Svar: Javisst är det konstigt. Speciellt om man tänker att många är sjukskrivna i väntan på behandling. Kan inte vara samhällsekonomiskt.
Trollis

Postat av: Tofflan

Publicerad 2016-10-11 22:36:30

Bra att du kan läsa igen, mindre bra att du får vänta så länge på hjälp!

Svar: Ja, man väntar alltid för länge ...
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela