trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Fjunig

Publicerad 2016-02-15 10:42:03 i Allmänt,



Ny behandlingsvecka inledd. Nu har jag gjort hälften av behandlingarna! 
Förra veckan slutade lite snopet, då "min" strålmaskin gick sönder. Så på torsdagen fick jag åka hem igen, utan behandling och på fredagen fick jag tid sent på eftermiddagen. Kunde inte åka bussen då, utan fick ta bilen. 

Idag var den vanliga maskinen igång igen. Jag hoppas att jag inte blev grillad! Det kändes i alla fall som vanligt. 

Annars är jag väldigt glad för att förkylningen är avklarad och att jag har fått lite hår igen. Små gråvita fjun! Mjukt som bebishår. Se bilden!

Har fått lite biverkningar av den medicin som jag måste äta under fem år. Trög mage och mer ledvärk. Men jag försöker mota Olle i grind genom att ta långa promenader. 
Har börjat turfa igen. Man går med telefonen till olika zoner och tar poäng. 
Förra våren, när jag var så trött och hade ont i lederna, började jag gå som en besatt. 
Jag både turfade och gick skallgångar med Missing people. 

Tyvärr visade det ju sig så småningom att jag var svårt sjuk och mot cancern hjälpte inga promenader. 

Annars mår jag riktigt hyfsat. Har fått mer ork och kan ta itu med saker. 

Att jag inte skulle klara av den här sjukdomen har faktiskt aldrig slagit mig. Däremot känner jag oro för att den ska komma tillbaka. Har förstått att den oron kommer man aldrig över. 
Jag kan bara hoppas att all plågsam behandling som jag gått och går igenom har avsedd effekt. 

Jag tänker på de stackars människorna som blev opererad av den så kallade stjärnkirurgen på KS. En person som numer beskrivs som psykopat. 
Tänk vilket lidande han orsakade. 

Jag har alltid haft stark empati för människor som har det svårt, sen jag blev sjuk har den känslan för andra ökat. 
Det hat och de onda krafter, som mer och mer kommer till uttryck skrämmer mig. I helgen stod det nazister med flaggor och flygblad på torget, när jag gick förbi. 
Läste sen om det i en facebookgrupp och kunde förvånat konstatera att många inte alls upprördes över det. 
Mig skrämmer det i alla fall. Sättet att nedvärdera människor på grund av hudfärg och härkomst, kan jag aldrig ansluta mig till. 






Kommentarer

Postat av: Tofflan

Publicerad 2016-02-16 20:52:37

Se där, se där! Snart ska jag boka en tid åt dig hos min frissa. Det måtte vara otroligt kallt utan hår. Jag har en kollega som gått igenom det du gör i behandlingsväg och h*n har börjat få tillbaka sitt hår nu. Det är väldigt ovant att se, men jag det behövs nu när det har blivit vinter igen.

Jag tänker på dig och hoppas att du ska slippa både oro och återfall.

Kram!

Svar: Tack tack! Jag har egentligen inte saknat håret så mycket tidigare, men nu vill jag att det ska växa fort.
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela