trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Håll tummen

Publicerad 2016-04-03 13:27:45 i Allmänt,

Om jag hämtat mig efter chocken, när jag på Skärtorsdagen fick veta att jag inte skulle få mitt gamla jobb tillbaka? Nej, det kan jag inte säga att jag har gjort. Jag åkte rakt ner i en dipp eller kanske ska säga dike. Ett riktigt krondike! Ligger väl till stor del kvar där i diket och famlar efter något att kliva på.
 
Har fått god hjälp i samtal med facket, onkologen och försäkringskassan. Samt pratat några gånger med en bekant, som råkat ut för samma sak efter en olycka. När man är som mest skör, på väg tillbaka efter svår sjukdom eller olycka, så är sådana här chocker det minsta man behöver. Skörheten är total och det behövs inte stor fallgrop, för att man ska förpassas flera steg bakåt i rehabiliteringen.
 
Nu är jag sjukskriven på heltid ett tag till. Fortsätter med mina promenader, cykelturer, gymträning och artrosgympa. Att vara still är helt fördärvligt för mina leder. Jag borde bo på gymet! 
 
Mest glad är väl Kezzi, som får många promenader. Dock i långsam takt. Ska börja cykla med honom igen, så han får springa. 
 
Jag har tänkt över min ekonomiska situation många gånger och funderingar finns om billigare boende och billigare bil. Dagisplatsen till Kezzi har jag sagt upp nu. Blir det aktuellt med heltidsarbete igen, får jag sätta upp honom i kö till dagis.
 
Har också kollat lediga jobb på platsbanken, men ingen efterfrågar en sjuklig kärring. Konstigt!!
 
Nu ska jag mecka med min skrivare. Igen. Den vill inte det jag vill. Behöver skriva ut texter till kören. Det är snart dags för vår konsert för Kungen, på hans födelsedag, sen behöver jag repa texter till konserten på Dalhalla i juni.
Att köpa ny skrivare finns inte på kartan, som man säger. 
 
Håll gärna några tummar för att det ordnar sig med både jobb och skrivare!
Tack!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-04-03 14:29:47

Ja det var då verkligen inte vad du behövde. Man får ju inte säga upp ngn pga sjukdom så jag hoppas verkligen att det inte är så. Du har ju lång erfarenhet i yrket så det borde inte vara ngt problem att få jobb. Önskar dig all lycka 💖 kram från Nonna

Svar: Tack så mycket! Vi får se vad som händer. Måste ju jobba några år till innan pension.
Trollis

Postat av: Anonym

Publicerad 2016-04-03 16:53:19

Tråkigt att de skött det här med jobbet så dåligt, de borde ju ha haft möte med dig tidigare för att diskutera framtiden och då kanske förvarnat om att de inte har något jobb som din kropp klarar av, för de har ju vetat om länge hur det skulle förändras i och med trygg hemgång! 😔 Jag hoppas det kan lösa sig med jobb för dig på ett eller annat sätt, styrkekramar från Malin

Svar: Tack, ja de har väl börjat i fel ände på jobbet. Nu får vi se vad som händer.
Trollis

Postat av: Tofflan

Publicerad 2016-04-04 14:48:44

Tänker på dig och håller tummen! Idag gör tyvärr arbetsgivare som de vill och behandlar människor som schackpjäser. Jag blir så förbannad att inget har ändrat sig på över sju år när nåt liknande hände mig. (Inte riktigt, men...)

Svar: Ja man är rätt liten i förhållande till arbetsgivaren. Får se om facket kan göra något.
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela