trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Overkligt

Publicerad 2015-12-20 10:50:19 i Allmänt,

Att jag fortfarande mår så bra känns nästan overkligt. Jag trodde att föregående behandling skulle bli lika hemsk som gången innan, men tvärtom, det blev nog den lindrigaste. Nu fick jag ju väldigt bra "motmediciner", så det är nog dessa jag ska tacka. I och med att jag mår bra, orkar jag även laga och äta ordentlig mat, vilket naturligtvis inverkar mycket på måendet.
 
Kezzi är nog väldigt nöjd han med, för nu har dagis julstängt och han vill nog gå lite längre promenader än runt kvarteret. Igår var han till frissan och blev julfin, vilket jag är mycket nöjd med, för det innebär att golven inte längre ser ut som luddiga heltäckningsmattor!
 
Häromdagen skrev jag en insändare i lokaltidningen, gällande ett av mina favoritländer, Israel. Min väninna Lenas kommentar var, "nu mår hon bra, för nu är hon på gång!". Kan vara så, orkar engagera och bry mig om omvärlden igen. 
http://eposten.se/asikter/2015/12/19/israel-ar-ett-foregangsland är adressen till insändaren, om någon är intresserad.
 
Idag ska jag på ett glöggmingel! Det var ju evigheter sen jag var på något mingel, så det känns jättekul. Annars är det lugnt, ser fram emot julen, då jag får träffa barn och barnbarn igen. Och ladda inför sista cellgiftsbehandlingen.
 
Sista behandlingen! Jag kan nästan inte tro att det är sant. Att jag snart är där. Ett av delmålen mot tillfrisknande.
I januari börjar nästa omgång. Strålbehandling varje dag i fem veckor. Men fem veckor går fort. Eller hur?
 
Fast nu är det fortfarande en dag i taget som gäller. Skynda långsamt och njuta av julfriden!
God Jul!
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-12-20 11:39:35

GOD JUL njut av att må bättre o fortsätt att kämpa !! 💕

Svar: God jul själv, men jag vet inte vem du är!
Trollis

Postat av: Znogge

Publicerad 2015-12-20 14:29:48

Visst går fem veckor fort! Så skönt att det blev lindrigare denna gång.

Kram

Svar: Ja, det är en sån lättnad!
Trollis

Postat av: Tofflan

Publicerad 2015-12-20 14:36:11

Det låter underbart att du mår hyfsat efter behandlingen! Jag håller tummarna för att det håller i sig så att du kan hämta kraft och styrka i mat, frisk luft och umgänge. Din fluffige kavaljer måste vara ett helt fantastiskt sällskap, så han var väl värd sitt "julbad".
Jag har varit på promenad med lilla mamma och införskaffat en gröngöling, dvs en gran. Men den kläds inte förrän den 23:e i den här familjen!

Kram och var rädd om dig! Och tack för ditt fantastiska stöd gentemot människor som inte alltid är snälla. Det betyder massor! (Människor brukar ju vara rätt fega när det gäller att stå upp för sina medmänniskor. Men inte du!)

Svar: Tack, det var snällt sagt. Kram
Trollis

Postat av: Znogge

Publicerad 2015-12-21 18:39:29

Här är det bara en dag kvar av min behandling mot min hudåkomma. Även om det bara är lokalt så är biverkningarna enorma även av krämer. Men man får uthärda och tänka att det ger något gott i slutändan...

Svar: Ja det är väl därför man står ut, man tänker att det ska bli nåt bra av eländet.
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela