trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Bröllop och lite till

Publicerad 2016-08-26 18:24:50 i Allmänt,

 

 
 
Det här är bloggen som sällan uppdateras! Men nu kommer i alla fall en liten anteckning. Vet inte varför jag är så dålig på att skriva, förutom att jag har ont i händerna och är väldigt rastlös. Får inte mycket vettigt gjort!
 
Men något som var väldigt vettigt, det var att äldste sonen gifte sig i helgen, se bilden. Det blev en helt fantastisk dag och kväll. Gissa om jag kände mig som en mycket mycket stolt moder! Att få vara med på detta bröllop har varit en morot för mig, under hela min cancerbehandling.
 
Något annat som har hänt är att jag har fått börja på arbetsförmågebedömningen. Jag har haft två väldigt bra möten, ett möte med en sjukgymnast och ett med en psykolog. Jag känner mig både stärkt och peppad efter dessa möten. Precis vad jag behövde! Nästa vecka är det läkaren som ska göra sin bedömning.
 
Vad som också blev otroligt positivt är beskedet att tumören på Kezzis svans är godartad och helt ofarlig. Jag kunde verkligen andas ut, när jag fick det svaret.
 
Förra veckan tillbringade jag också ett par dagar ute i skärgården, tillsammans med yngste sonen, sonhustrun och de två barnbarnen. Vi bodde i sonhustruns pappas sommarhus. Barnbarnen är helt ljuvliga och samvaro med dem är också sådant som ger mening åt en tillvaro som ofta känns rätt trist. 
 
Jag hoppas att man i arbetsförmågebedömningen kommer fram till att jag är arbetsför och att arbetsgivaren har en vettig sysselsättning till mig. Jag har ju lång yrkeserfarenhet, många kurser och utbildningar som borde tas tillvara. Tycker jag i alla fall. Även om mina händer är värdelösa.
 
 

Kommentarer

Postat av: Tofflan

Publicerad 2016-08-27 18:13:53

Det låter så gott, Trollis! Jag håller tummarna och sänder goda tankar att allt blir till det bästa!!

Svar: Tack för det kära vän!
Trollis

Postat av: Ullis

Publicerad 2016-08-28 07:28:38

Härligt med bröllop, positivt besked om hunden och det verkar hända saker när det gäller jobb och framtid för dig. Positiva nyheter alltså!!

Svar: Tack! Ja, börjar känna mig mer positiv nu, gällande framtiden.
Trollis

Postat av: znogge

Publicerad 2016-08-28 20:47:40

Grattis till det positiva beskedet angående Kezzi. Vilken lättnad för dig. Bröllop är toppen och vilken förmån att få vara med och fira!

Svar: Tack, ja det var sån lättnad angående Kezzi! Bröllopet var helt underbart, du vet ju!
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela