trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Klick

Publicerad 2018-03-06 15:05:00 i Allmänt,

Helgen var riktigt bra! Hade främmande av barnbarnen, barnen och ena sonhustrun. På lördagen anslöt några till och så gick vi ut och åt pizza på lokal.
 
Jag spelade lite fotboll med fyraåringen. Trots att jag hade hjälp av Kezzi i mål, så hävdar gossen att han vann med tusen-noll! Jag tror att han överdrev lite.
Eftersom ett nytt barnbarn snart gör entré, så hoppas jag att farmorlaget kan utökas om några år. Jag menar, en haltande farmor och en haltande hund är ju inget svårt motstånd.
 
Igår fick Kezzi sin sista antiinflammatoriska spruta. Ärligt talat vet jag inte om han har blivit bättre. Han haltar mycket och ibland känns det som om jag promenerar med en staty. Vi kommer liksom inte så långt och inte så fort.
 
Hur jag ska göra om jag får ett nytt jobb, vet jag inte riktigt. Kezzi skulle säkert tycka att det vore rena lyxen att få ligga hemma själv på dagarna. Jag skulle nog lida mer av det än vad han skulle göra. 
 
Jag har funderingar på att börja i kören igen. Det känns tomt utan kören, efter att ha varit med i så många år. Dock kostar det att vara med och likaså att åka fram och tillbaka, så det känns som om jag får vänta tills jag eventuellt har en stabil inkomst.
Kören ger så mycket glädje och energi, så bara för den sakens skull vore det bra att komma igång igen. 
 
Det låter väldigt lovande med jobbet jag har på gång, men det tar sin tid när arbetsförmedlingen är med. Själv blir jag lätt ivrig och vill hoppa in i saker direkt. Sen oroar jag mig förstås för att något ska dyka upp och sätta käppar i hjulet. 
 
Att söka ersättning från A-kassan är ingen lätt sak. Jag tycker att jag har varit skapligt bra på tekniska saker, men att fylla i uppgifter på deras sida är ett helt företag. Hur gör man om man inte har någon datorvana? Det måste väl finnas de som inte vana vid det? Eller är det bara jag som blivit gammal och trögtänkt?
Lika besvärligt är det att ta reda på fakta om pensionen. 
Skulle önska att det fanns en sida för allting och en knapp att klicka på. 
 
Det är inte lätt att bli gammal och skröplig.
Eller hur Kezzi?
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Znogge

Publicerad 2018-03-06 19:20:09

Nej, tyvärr är det inte det.Hoppas att det ordnar sig med jobbet och att ingenting förhalas från arbetsförmedlingens sida.

Svar: Det är väl det att jag är ivrig och rädd att arbetsgivaren ska tröttna.
Trollis

Postat av: Tofflan

Publicerad 2018-03-07 13:57:05

Det låter hoppfullt med jobbet och jag håller min tumme hårt, hårt. Det är bra att vara ivrig, för då visar en att en VILL jobba.
Att söka a-kassa är skitdrygt, har varit där själv och det är inte kul. Dessutom... att fylla i aktivitetsrapport varje månad och skicka in till Arbetsförmedlingen för kontroll och som grundförutsättning för att få ersättning från a-kassan var ingen höjdare. Jag ansträngde mig, men jag tror knappast nån läste eller granskade. Mina rapporter var nämligen väldigt långa, jag sökte 15-20 i veckan. Är det likadant nu, tro, med aktivitetsrapporter? Det förutsätts att en har både dator och datorvana, ja...
Klappa Kezzi från mig!

Svar: Jadå, skriver rapporter till af. Allt ska med, vad man sökt, nej man fått (massor), intervjuer man varit på etc.
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela