trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Går vidare

Publicerad 2018-02-26 11:31:40 i Allmänt,

Idag har Kezzi fått sin tredje spruta. En kvar. Jag vet inte om han har blivit bättre av sprutorna, hans hälta är fortfarande besvärande. Men han är åtminstone glad och verkar nöjd med det mesta. Nu är han i och för sig ingen hund som beklagar sig särskilt mycket. Om vi inte tar för långa promenader. Då sätter han sig ner och tittar sig lite oskyldigt runtomkring. 
Ibland får jag plocka upp en godbit ur fickan för att få fart på honom. 
Tankarna på honom och hans framtid är förstås det som upptar den mesta energin hos mig.
 
Men en ny anställningsintervju har jag hunnit med. Det kändes väldigt bra. Jag ska inte ropa hej än, det är många bäckar som måste hoppas över, men jag tror att det är något på gång där! Fick ett positivt förhandsbesked. Men som sagt, jag börjar bli luttrad nu och tar inte ut något i förskott.
 
Igår hälsade jag på barnbarnen. Deras moster hade tagit OS-guld i curling på natten och jag var lite trött, för jag satt uppe sista timmen av matchen för att se avslutningen och prisutdelningen. 
 
Kezzi gillar barnbarnen för det brukar tappas en del mat på golvet. Igår slickade han till och med i sig majskorn. Tror inte att han skulle uppskatta att få det i sin matskål. Men allt som hamnar på golvet är tydligen gott.
 
Tacksam för lite tumhållning vad gäller det eventuella jobbet, att allt går vägen. 
Någon gång måste det vända för mig. Någon gång måste solen skina igen.
 
 
 
(null)
 

Kommentarer

Postat av: Tofflan

Publicerad 2018-02-27 13:53:08

Klart vänstertummen hålls! (En ska bara hålla EN tumme, och den vänstra, har jag hört!)
Kezzi är som våra katter - de hovrar kring matbordet när vi äter i hopp om att jag ska drälla nåt...

Svar: Tack för tumhållning!
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela