trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Senaste tiden

Publicerad 2018-04-09 13:44:09 i Allmänt,

Det har varit mycket upp och ner den senaste tiden, så jag har inte tagit mig för att skriva här. Har som bekant lite koncentrationssvårigheter och gör inte alltid det jag tänkt eller borde. Gör oftast ingenting istället.
 
Det jag gjorde i fredags var nödvändigt, men definitivt inte roligt. Jag fick min sista behandling med ett medel som ska motverka utveckling av skelettmetastaser. Den här medicinen kan som alla cancermediciner, ge svåra biverkningar. Det var sjätte och sista gången jag fick den och tidigare har biverkningarna varit få.
Icke då den här gången! Jag blev så extremt trött, har sovit nästan hela helgen, men det värsta av allt var nog de vidriga smärtorna i benen. Hade jag haft rätt verktyg, hade jag nog kapat av benen någonstans ovanför knäna. Så ända in i bängen ont har jag haft. 
 
En som förmodligen uppskattade mitt utslagna tillstånd var troligen Kezzi. Han var själv i det närmaste utslagen efter senaste veterinärbesöket i veckan, se bilden nedan.
Han fick åter injektioner med ledersättningsvätska i armbågarna. Tyvärr tycker jag mig inte se någon förbättring, han haltar fortfarande jättemycket. Dock är han alltid nöjd och belåten, han äter och dricker med god aptit. 
Hur hans framtid ska bli, är ett svårt och grymt beslut att ta. Vi ska på återbesök om ett par veckor, hoppas han har bättrat sig till dess.
 
Det ser ut som att jag har ett nytt jobb inom en snar framtid. På en mottagning i Uppsala. Jag får busspendla och tack och lov tycker jag om och klarar av att lyssna på ljudböcker. Nu hoppas jag bara att arbetsförmedlingen, som ska betala ut lönebidrag, inte ställer till något. 
Mötet jag hade i veckan med arbetsgivaren och arbetsförmedlingen var väldigt positivt, så jag tror att allt går vägen.
 
Att jag förlorade mitt förra jobb var nästan en lika stor chock som cancerdiagnosen. Att jag efter att ha gått igenom den svåra sjukdomen med alla tuffa behandlingar, inte skulle kunna tillföra min arbetsgivare något kändes oerhört grymt och tungt.
 
Ett nytt jobb kanske kan ge mig lite självförtroende och värde tillbaka!
 
 
 
(null)
 
(null)
 

Kommentarer

Postat av: Tofflan

Publicerad 2018-04-09 13:51:15

Jag håller vänstertummen stenhårt - både för dig på jobbfronten och för Kezzi.

Svar: Tack tack! Alla tummar behövs!
Trollis

Postat av: Tofflan

Publicerad 2018-04-09 14:04:12

Men bara vänstertummar betyder tur, har jag lärt mig!

Svar: Ojdå, är det så!?
Trollis

Postat av: Tofflan

Publicerad 2018-04-09 18:38:14

Jepp, så är det! Och när jag fick det klart för mig... fick jag jobb. Fast jobb. Så det gäller nog för dig med. :-)

Postat av: Rasmusmatte

Publicerad 2018-04-26 11:30:54

Oh så roligt att du har jobb på gång. Håller tummar och tår att allt blir jättebra. Du är verkligen värd en ny framtid min vän

Svar: Tack snälla, behöver nog lite tumhållning!
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela