trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Tack så mycket!

Publicerad 2017-07-19 09:39:54 i Allmänt,

Jag vill tacka för alla gratulationer igår på min födelsedag!

Dagen inleddes med mitt sedvanliga tal till nationen. Ämnen jag tog upp var bland annat integrationen, de låga pensionerna och sopgubbars löner. Jag kan inte riktigt se att sopgubbelönen är för hög, utan det är istället många övriga yrkesgrupper som har alldeles för låg lön.
Min publik, som bestod av hundarna Lazze och Kezzi, var mycket uppmärksamma i början, men de övergick snart till att kasta längtansfulla blickar mot matskålarna, där förtäring väntade.

Efter talet genomförde hundarna och jag en långsam kortege genom staden. Vi gjorde många stopp, där vi noggrant undersökte diverse buskage.
På mig hade jag en svenskdesignad klänning av märket "Indiska". Inköpt för kanske 10 år sedan. Mycket god kvalitet alltså!

Efter kortegen var det dags för stipendieutdelning. Årets Ingerstipendium tilldelades gårdagens Sommarvärd, läkaren Johan von Schreeb. Skaparen av Sverigesektionen av "Läkare utan gränser". En doktor som ena stunden arbetar i krigs- och katastrofhärdar, för att i nästa stund arbeta med andra slags katastrofhärdar, som bröstcancerläkare i Sverige.
I sitt tal uppgav Johan att han inte är någon modig människa. Om han inte är modig, så vet jag inte vad mod är. 

Under dagen inkom gratulationer via länk från Upplandskusten, där barnbarnen tillfälligt befinner sig. I sina hyllningstal uppvisade de två egenhändigt gjorda konstverk av blålera, ett hjärta och en boll. 

På kvällen var det så dags för galamiddag med son och sonhustru i den förnäma hamnrestaurangen. Bland annat intogs både musslor och räkor.

Kvällen avslutades ståndsmässigt med ännu ett mord i Midsomer. 

Födelsedagsbarnet kunde därefter intaga sängläge, mycket nöjd och belåten.

Kommentarer

Postat av: Ullis

Publicerad 2017-07-19 18:20:59

Grattis i efterskott. Du verkar ha firat ståndsmässigt!!

Svar: Tack snälla du!
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela