trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Ingen bra dag

Publicerad 2017-01-31 17:40:11 i Allmänt,

Idag har det inte varit någon bra dag. Hade sovmorgon, men väcktes av ett förfärligt oväsen och ett envist ringande på dörrklockan. Jag hörde att det även ringde på grannens dörr. Invasionen är här, tänkte jag! Tittade i dörrögat och såg två karlar utanför. Jaha, Putin och Trump kommer i enad tropp! Ska jag hoppa från balkongen?
 
Jag slängde dock på mig en morgonrock och öppnade dörren. Såg att grannen också öppnade sin dörr, hon var lika yrvaken hon.
"Vi ska spola era avlopp", hävdade männen, som inte alls var Putin och Trump. "Har du inte läst lappen?", sa den ena. "Jag har inte fått någon lapp", svarade jag. Men karlarna envisades med att jag visst fått en lapp. Nu är ju inte mitt minne det bästa, men eftersom grannen tydligen inte heller läst lappen blev jag fundersam. Nåväl, spolningen gick snabbt och sedan stormade de in till grannen.
 
Sen hände nästa incident. Jag gick ut på promenad och när jag kommer in upptäcker jag att jag glömt stänga av spisen, efter morgonens grötkokning. 
 
Inte nog med det, lymfterapeuten ringer och vill boka in tiden som vi pratade om. "Ehh, vilken tid?, svarade jag. "Den dagen när en representant från bandagefirman kommer". Då kommer jag ihåg att vi pratat om att jag skulle få prova ett nytt slags bandage, men vilken dag det skulle ske har jag helt glömt bort. Och naturligtvis har jag annat inbokat den dagen. Så jag ska få en tid vid ett annat tillfälle. 
 
Sen var det dags för besök hos frissan. Jag hade en rad grejer jag skulle uträtta innan frissabesöket, men av någon anledning hade jag ingen koll på tiden och upptäcker plötsligt att det är dags att rusa iväg. Inget av det jag tänkt göra har jag gjort!
 
Nej, den här dagen var ingen bra dag, men jag är nöjd med hårklippningen i alla fall.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Znogge

Publicerad 2017-01-31 21:09:35

Börjar det fel är det lätt att det fortsätter så. Skönt att frisyren blev till belåtenhet i alla fall. Hoppas morgondagen blir lugnare.

Svar: Ja än så länge har det varit lugnt!
Trollis

Postat av: Tofflan

Publicerad 2017-02-01 20:29:58

Fasen, det där med minnet är jobbigt! För mig, som redan har dåligt minne pga av sjukdom, förvärrades detta i samband med krisreaktionen i höstas/vintras. Nu börjar jag återhämta mig, sakta, men säkert. Fast jag måste skriva upp precis ALLT, annars glömmer jag.
Hantverkare och information och BRF-styrelser är inte alltid kompatibla. Hit kom de en dag och skulle greja/byta ut mina trasiga fönster. Hade jag inga...

Svar: Ja minnet är inte vad det varit. Säkrast att anteckna det som ska ske.
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela