trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Börjat bra!

Publicerad 2017-01-12 16:23:04 i Allmänt,

Bloggen lever, dock för den en lite haltande tillvaro. Jag skyller på koncentrationssvårigheter. Det kan man ha i tre år efter cellgiftsbehandling. Bra att ha något att skylla på!
 
Året har börjat bra. Haft några skojiga aktiviteter med familj och vänner. Imorgon kommer sonen med sina smågluttar på besök, så det blir ännu en bra dag. Han ska hjälpa mig med lite praktiska saker i hemmet. Mina klumpiga och värkande händer har svårt att klara av allting själv.
 
Sen har det hänt en väldigt rolig sak. Men jag är försiktig med att ta ut någon glädje i förskott. Jag fick ett förslag från arbetsgivaren. Det kanske, kanske finns ett tillfälligt jobb för mig. Jag träffade chefen där häromdagen och det kändes jättebra. Imorgon ska jag besöka själva arbetsplatsen. Så en och annan tumhållning kan nog behövas!
 
Annars står jag inför en åttadagarsbehandling på lymfödemmottagningen i Uppsala. Lite träligt att åka till Uppsala dagligen igen, men förhoppningsvis ska lymfflödet bli bättre av behandlingen. 
Tyvärr kommer jag nog inte kunna åka sjukresebussen, det blir för många timmar för Kezzi att vara själv, så jag hoppas att väglaget kommer att vara skapligt.
 
För övrigt funderar jag över hur Donald Trump är funtad? Men det får väl tiden visa. Dock tycker jag att han verkar ha en något narcisstisk personlighet. 
 
Sedan reagerar jag också över hur mycket hat det flödar på internet. Hatet har ofta rasistiska förtecken och går ut på att alla med invandrarbakgrund ska arkebuseras. Bara gört liksom!
Jag går in på de länkar som gruppen #jagärhär på facebook lägger upp, med avsikten att styra in kommentarsfälten i en mindre hatande inriktning. Dock fortsätter hatarna i många fall och man blir kallad både det ena och det andra. Och det tredje.
Det finns skrämmande många hatare, men jag har förstått att många har flera olika profiler och flyttar runt och slänger ur sig de värsta kommentarerna som man kan tänka sig. Själv kan jag inte tänka mig att kalla någon för "ett jävla vidrigt as", varken i levande livet eller på nätet. Men, men en del har tydligen inga problem med det.
 
Nu ska jag dammsuga, annars kommer de två små gullungarna inte se golvet imorgon. Har nämligen en pälshög som som gärna lämnar håriga spår efter sig.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Charlotte

Publicerad 2017-01-12 19:21:43

Underbart med en bra början på året och ett ev jobb...är så glad för din skyll..ha jag vet man ska inte ra ut nåt i förskott men ett litet grattis får jag väl viska?❤

Det är för himla tur att vi har dessa barnbarn Inger. Längtar tills de från Boden kommer ner i mars. Få fira Elias 3dje år!
Blir rätt orolig för Trump och hans hemska attityd också.
Hans hat mot omvärlden gör ju heller inte saken bättre i de sociala medier, tror att hat föder hat.

Här skulle det också behövas dammsugas...får ta det rycket imorrn.
Kramar❤
C

Svar: Ja barnbarnen är en gudagåva!
Trollis

Postat av: Charlotte

Publicerad 2017-01-12 19:29:51

Förlåt mina klumpiga fingrar och felstavningar

Svar: Har ju lika klumpiga fingrar jag.
Trollis

Postat av: Tofflan

Publicerad 2017-01-12 19:40:14

Jag håller tummen för jobbet!!! Även om det "bara" är tillfälligt, kan det betyda mycket och bli stimulerande och stärkande.
Hoppas behandlingen går bra. Jag peppar just nu två kollegor som genomgår samma elände. Ni är i mina tankar alla.

Klappa Pälshögen och gosa med barn och barnbarn ordentligt nu i morgon!

Svar: Tack tack!
Trollis

Postat av: Znogge

Publicerad 2017-01-12 19:55:05

Härligt att året har börjat så bra! självklart så håller jag en tumme för dig :D

Svar: Tack! <3
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela