trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Vända en förlust

Publicerad 2017-04-22 19:29:07 i Allmänt,

Kan man vända en förlust till en vinst? Jag har förlorat både hälsa och arbete. Att se det som en vinst är minsann ingen lätt uppgift.
 
Nu har jag dock börjat se förlusten av arbetet, som arbetsgivarens förlust. De har förlorat en välutbildad, kompetent och erfaren person. 
 
Men hälsan då? Häromveckan trodde jag att det var dags för ytterligare en hälsoförlust. Jag kände förändringar i mitt kvarvarande bröst och fick komma in för undersökning på bröstmottagningen. Jag var ganska förtvivlad innan besöket och såg allt i svart. Som tur var, visade det sig att det endast var svullna bröstkörtlar, helt ofarligt. Det är ingen överdrift att säga att jag var lycksalig när jag åkte därifrån.
 
Nu ska jag försöka lära mig att acceptera tröttheten och den ständiga värken. Mitt liv förändrades radikalt i juli 2015, när jag fick cancerdiagnosen. Jag har trott att jag skulle kunna få tillbaka mitt liv, men har äntligen börjat förstå att det aldrig, aldrig kommer att bli som förut.
 
Det finns vissa saker som det inte är någon idé att fortsätta strida för. Det tar mer än det ger. På så vis kan man ändra förluster till vinster. 
 
Det är så skönt att jag kommit till den insikten.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: znogge

Publicerad 2017-04-22 19:36:53

Grattis till ett negativt men positivt svar!

Svar: Tack!!
Trollis

Postat av: Tofflan

Publicerad 2017-04-24 21:25:25

Så skönt att det inte var nån mer dum knöl!
Tänkte på dig när jag svischade förbi så sent som igår...

Svar: Tack! Jag vinkade :)
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela