trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Värsta veckan

Publicerad 2015-09-29 09:38:48 i Allmänt,

Har inte skrivit på ett tag nu, för jag har helt enkelt varit för dålig. Om du tänker dig alla hemska biverkningar av cellgifter som du har hört talas om och så lägger du till ett par stycken. Så har jag haft det. Mitt livs värsta vecka.
 
I tanken gav jag upp många gånger. Tänkte att det här blir första och sista cellgiftsbehandlingen. Bara att utsätta sin kropp för något så giftigt är ohyggligt. Sen finns det ju ingen garanti, att det botar.
 
Nu har de värsta biverkningarna klingat av, jag orkar vara uppe litegrann och kan äta rätt bra. Jag hann dock med ett besök på akuten under helgen. Feber, svullnad och smärta runt min PICC-line. Slangen som leder in medicin till ett kärl vid hjärtat. Det blev 6 timmar på akuten och ett recept på antibiotika i 10 dagar.
 
Igår åkte håret av. Jag tröttnade på alla lösa hårtussar och hårstrån överallt. Tog trimmern och skalade bort allting. Peruken jag har är väldigt fin, men känns lite varm och obekväm. Har köpt ett par mössor från bigsi.se och det blir nog dessa som jag kommer att använda mest. Om jag inte piggar på mig jättemycket och börjar vistas ute mer.
 
Igår började också TV:n att fungera igen. Tack och lov!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Åsa Olsson

Publicerad 2015-09-29 09:47:24

Ja, du Inger du har verkligen haft otur när det gäller biverkningar. Men nu vänder det ska du se och du kan blicka framåt. Du var ifall fin i din peruk, jag förstår att den är varm. Dina mössor är också fina nästan lite exklusiva. Du ser ut som en förmögen kvinna i dem bara dinglande örhängen som fattas.
Många kramar Inger
Åsa Olsson 😍😘😜

Svar: Haha! Så värst förmögen blir man inte av att vara sjukskriven. Trivs mycket bättre i mössorna än i peruken. Hoppas du mår bra, kram!
Trollis

Postat av: Susanne Bergstedt

Publicerad 2015-09-29 09:57:48

Åsa satte pricken över i när hon beskrev dig i mössorna. Så bra! Lite hår påverkar inte ditt utseende, du är så vacker i dina drag! Läste för längesedan hos dig, det var en man som skrev att "dina läppar kan man dö för" Usch nu hajade jag till, dö känns som ett ord som inte får användas just nu. Man tassar fram för att inte skrämma, såra eller göra dig ledsen. Men jag är som jag är, ibland för rakt på, precis som du verkar vara ibland. Fuck Cancer

Svar: Men oj! Mina läppar?? Tack o kram!
Trollis

Postat av: Znogge

Publicerad 2015-09-29 22:28:50

Vilken extremt jobbig vecka.Hoppas att du hinner återhämta dig lite nu!

Kram <3

Svar: Inte mycket till återhämtning blev det!
Trollis

Postat av: Tofflan

Publicerad 2015-10-01 20:19:18

Stackare, du har det verkligen tufft! Och sex timmar på akuten är jobbigt för den som är frisk och medföljande, för den som är sjuk måste det vara fruktansvärt.

Nu får vi hoppas att du får må bättre ett tag och hämta krafter.

Kramar och kraft sänder jag dig!

Svar: Tack snälla!
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela