trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Enögda damen

Publicerad 2017-09-05 12:57:51 i Allmänt,

Att vara enögd kommer jag aldrig vänja mig vid! Jag har vant mig vid att vara enbröstad, att ha ena armen i bandage dygnet runt och att alltid ha ont i lederna. Varit tvungen att acceptera att jag fick sparken pga min bristfälliga hälsa. Samt acceptera att det är oerhört svårt, för att inte säga omöjligt att få ett nytt jobb.  
 
Men att se med bara ett öga är hemskt jobbigt. Jag var till ögonkliniken igen i fredags och fick då höra att man planerar en ny operation i månadsskiftet oktober/november. Om två månader!
 
Det är nästan absurt, nu när jag sitter med ett öga och läser platsannonser. Man kan snart göra en komedi om mig.
 
Efter varje motgång tänker jag att gränsen måste vara nådd nu. Men så kommer det en ny motgång. Alltid. Säkrare än ett brev på posten.
 
Jag hade 13 aggressiva tumörer i kroppen. Ibland undrar jag varför jag överlevde?
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: znogge

Publicerad 2017-09-05 14:37:24

Jag tycker det är skandal att du ska behöva vänta så länge. Ring och tjata på dem. Kanske har det effekt...

Svar: Ja jag kanske får göra det.
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela