trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Kören och lite annat

Publicerad 2016-10-18 20:22:57 i Allmänt,

 

 
Bilden ovan är från körens repetition igår. Nu är det julkonserter som står på programmet. Två stycken närmare bestämt, en i Gottsunda och en på Skansen.
 
Vi kör ju inte direkt traditionella julsånger, utan det är mer rockstil på våra jullåtar. "Attityd!", brukar sångfröken Caroline af Ugglas utbrista titt som tätt. Då ska vi se lite tuffa och coola ut är det tänkt. Hur tuffa och coola vi är, får ni gärna komma och bedöma.
 
Imorgon är det dags att träffa en chef på en ny arbetsplats. En av arbetsplatserna på arbetsgivarens listor med omplaceringsjobb. Jag har fortfarande inte förlikat mig med tanken på att jag faktiskt blivit av med jobbet, mitt under sjukdomen, och måste omplaceras till något annat. Det här är en helt annan förvaltning, med helt andra arbetsuppgifter än vad jag har haft tidigare. 

Jag tycker att det här är så himla, himla orättvist. Som om jag ska straffas för att jag fick cancer. Sen att man inte vill ta tillvara den kompetens och erfarenhet jag har, på min gamla förvaltning. Jag har jobbat inom vården i mer än 40 år. Att byta yrke så här i efterförloppet av mitt livs värsta kris, känns bara otroligt jobbigt. 
 
Hen däruppe får gärna ingripa snart och ge mig lite glädje och förnöjsamhet. Ge mig några år med acceptabel ekonomi och en gnutta livsglädje.
Tack!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela