trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Radio

Publicerad 2016-11-10 14:41:49 i Allmänt,

Jag var med i Upplandsradion i tisdags. Hur häftigt var inte det? På tisdagar har de gnälltema. Så mitt gnällande passade bra. Trevligt var det och trevliga var människorna jag träffade där.

 
Så nu fortsätter mitt gnällande. Igår var jag och tittade på ett jobb som arbetsgivaren föreslog. Ett jobb inom ett område som jag inte har någon som helst erfarenhet av och som också kan vara fysiskt påfrestande för mina leder.
Sen dök det upp ett ledigt arbete inom mitt område, jag vill helst jobba med råd och stöd till behövande, men då ansåg arbetsgivaren att jag inte hade nog kompetens för det.
 
Jag har jobbat inom vården i mer än 40 år, inom psykiatrin, inom sjukhusvård och inom kommunal hemsjukvård. Jag har träffat enormt många sjuka patienter. Jag har samtalat med enormt många anhöriga. 
Jag har högskoleexamen plus att jag har gått en massa andra kurser på universitet och högskola. Jag har själv gått igenom en livskris i samband med min egen cancersjukdom. 
 
Men nej, man har ingen användning för min kompetens och erfarenhet. Jag är så innerligt trött och less på det här.
 
Så, hur orkar man gå vidare?
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Znogge

Publicerad 2016-11-10 18:22:54

Men det verkar ju helt galet! Det lät precis som ett jobb för dig med din gedigna kompetens och erfarenhet. Har folk blivit helt tokiga?

Svar: Ja jag vet inte vad jag ska säga ...
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela