trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Komma igen

Publicerad 2016-11-04 16:19:18 i Allmänt,

På något sätt har jag hamnat i ett kreativt flöde de senaste dagarna. Jag har förstått och tagit till mig att jag inte längre har något jobb, utan måste hitta en annan försörjningsform. En ny arbetsgivare. 
 
Jag har grubblat dag och natt och blivit peppad av vänner, som tycker att jag ska satsa på skrivandet. Så just nu söker jag jobb som krönikör. Har skickat arbetsprover till en rad tidningar. Funderar också på att starta upp en ny blogg och förvalta den på ett annat sätt än den här. Måste bara hitta en lämplig plattform, samt finna en nisch som är intressant och kan locka läsare. 
 
Jag funderar mycket på det här med att komma igen efter en livskris. På hur viktigt det är att det får ta den tid som behövs. Bara för att en behandling är avslutad, så innebär det inte att kropp och själ är återställda. Det är också viktigt att tänka på att allt detta är individuellt. Även behandlingen av en sjukdom som cancer är individuell. Likaså reaktionen på behandlingen.
 
Som en person i omgivningen, ska man vara ytterst noggrann med vad man slänger ur sig och vad man kan förvänta sig av personen som genomgått en kris. Att säga att man ska rycka upp sig och ta sig i kragen, kan få motsatt effekt. 
Det är inte lätt att ta sig i kragen, om man inte har någon.
 
Självklart skulle jag ha velat arbeta med de här sakerna, med stöd till anhöriga och svårt sjuka, men det fanns tyvärr inget behov av något sådant.
 
Så jag söker alla möjliga jobb och fortsätter bombardera tidningar om vilken bra krönikör jag skulle vara!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela