trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Finns det hjärterum ...

Publicerad 2016-06-03 15:27:26 i Allmänt,

Nu har jag nog läget rätt så bra under kontroll, inför resan till Dalhalla imorgon. Bilen är putsad och fin, damerna som ska åka med kommer att få åka ståndsmässigt. Fast ganska trångt. Men, finns det hjärterum osv ...
 
Grejerna jag ska ha med mig ligger utspridda här och var, ikväll åker de ner i en väska. Det enda jag saknar är en vit näsduk. Som det ska viftas med under en av låtarna. Tygnäsdukar äger jag inga och jag vet inte om pappersnäsduk fungerar. Men jag tar med mig några stycken. Det syns nog inte, då vi är förskräckligt många sångare, mina händer och armar kan inte heller vifta så ivrigt.
 
Vi åker tidigt imorgonbitti, för min del blir det sänggång i skaplig tid ikväll. Är ju så förbenat trött jämt och det blir en ansträngande dag och kväll imorgon. På söndag får det bli en lugn hemfärd. Jag har planerat att vi ska stanna och flanera lite i det vackra Tällberg.
 
Att promenera går rätt bra för mig, även om knän och höfter värker hela tiden. Däremot är händerna helt kassa. Jag har så (svordom, svordom) ont!
 
Kezzi ska vara hos sin vovvekompis Eddie i helgen. Jag kan tänka mig att det inte blir så mycket leka av, för Kezzi är påverkad av värmen. Han har också haft besvär med en fot, ett par dagar. Haltat lite när han rest sig upp, men nu tycker jag att det verkar bättre.
Han är väl som sin matte, som blivit känslig för värme och haltar av och till. Vi är just ett snyggt par!
 
Nu får jag för ett par dagar släppa de oroliga tankarna. Tankar på jobb, ekonomi och vad som ska hända i framtiden. 
För nu ska jag ha två trevliga dagar med trevligt sällskap!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Tofflan

Publicerad 2016-06-05 15:08:33

Hoppas att du har haft fina dar - och Kezzi också! Ser fram emot ett inlägg om Dalhalla.

Svar: Det har varit en sagolik helg!
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela