trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Bra och mindre bra

Publicerad 2016-12-16 15:33:00 i Allmänt,

Det har hänt lite saker den här veckan. Både bra och mindre bra saker. Mindre bra var det när jag upptäckte att jag fått ett kontokort kapat. Det var ett inköp gjort över nätet, på en butik i Peking! Mitt minne är fortfarande påverkat av cellgifterna, men att jag skulle köpt något från Peking, kan jag inte för mitt liv påminna mig. Nåväl, kortet är spärrat nu och jag behöver inte betala beloppet. 
 
En bra sak var att det ramlade in lite pengar från ett försäkringsbolag häromdagen. En försäkring jag har via facket. Ingen jättestor summa, men lite tillskott så här före jul är mer än välkommet.
 
Igår hade jag besök av två trevliga herrar från en lokaltidning. Jag hade skickat mitt öppna brev till socialförsäkringsministern till tidningen och nu ville de göra ett reportage. Försäkringskassans långa handläggningstider drabbar många människor, vilket naturligtvis har ett samband med att så många får avslag på sina ansökningar. Det har lett till en stor ökning av ansökningar om omprövning och där hänger uppenbart inte försäkringskassan med. Det blir nästan ett moment 22 av det hela.
 
Sen har en rikstäckande tidning hört av sig. De vill göra en intervju med mig inför en artikelserie.
 
Jag börjar nu känna en enorm sorg över att jag har mist mitt arbete. Jag har ju också förlorat mitt yrke, som jag har haft sedan 1981. Allt på grund av behandlingen av den djävulska sjukdomen. 
 
Mina värdelösa händer fungerar hyfsat när jag skriver på datorn. Om jag får skriva i min egen takt. Det är jag tacksam för, eftersom skrivandet är ett stort intresse för mig. 
 
Igår fick jag en krönika publicerad på en websida, kronikan.se Det kändes otroligt roligt och det peppar mig att skriva mer.
 
Den här veckan har jag för övrigt sällskap av två hundherrar. Jag är nämligen hundvakt till min lilla gudhund, vars matte ligger nerbäddad. Som gudmor känner jag ett stort ansvar och har föreslagit ett mer permanent boende här. Dock blev det förslaget snabbt nedröstat av nämnda matte! Förstår inte ... :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela