trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Sommaren är het

Publicerad 2018-07-28 19:07:35 i Allmänt,

Regn, regn, regn, jag längtar efter regn! Den här hettan är olidlig. Jag får medhåll av Kezzi, som nickar försynt. Hade det inte varit för den lyckliga omständigheten att jag fått ett nytt barnbarn, lilla Amanda, så hade jag tyckt att denna sommar placerar sig bland de absolut sämsta.
 
Vänner och bekanta är ute på resor, aktiviteter och äventyr. Vad gör jag då? Jag går promenader med en motvillig hund. 
Eftersom min inkomst är skral och för övrigt uteblev helt under tre veckor, när jag inte fick någon sjukpenning, så är mina möjligheter att göra något som kostar pengar uteslutet. Det får räcka med de två dagarna som jag spenderade på scoutön Vässarö, tillsammans med yngste sonen och hans familj, samt dagen de tog med mig till Vallby Friluftsmuseum i Västerås.
 
Jag är så fruktansvärt trött och har en besvärlig ledvärk. Det kan naturligtvis delvis bero på att jag har det tråkigt, för det har jag verkligen. När inte ens hunden vill göra aktiviteter med mig, då är det illa. Jag är ingen partyprinsessa och är väldigt sparsam med alkohol, så någon stämningshöjare är jag förstås inte.
 
Jag har börjat se mig om efter en annan bostad. Det är dock inte helt lätt, för antalet hyreslägenheter i den här stan är minst sagt obefintliga. Finns det någon ledig lägenhet, så är hyran så saftig att man tror att de skrivit fel.
Jag vill ju egentligen inte flytta, för jag trivs väldigt bra här. Lägenheten är också mycket bra med tanke på framtida besvär vid förflyttning. Men räcker inte mina pengar till, har jag inget annat val än att sälja den, för att få loss lite pengar. Där är jag snart, mycket snart.
 
Går jag några år tillbaka i tiden, så kunde jag aldrig föreställa mig att mitt liv skulle bli så här. Att jag skulle bli svårt sjuk, arbetslös, utan pengar och ensam. 
 
Livet kan vara grymt.
Ta tillvara på de stunderna när det är bra, man vet aldrig om och när det vänder.
 
 
 
Vässarö
(null)
 
(null)
 
(null)
 

Kommentarer

Postat av: Tofflan

Publicerad 2018-07-30 19:45:15

Och jag gör inget annat än läser böcker, känns det som. Men på torsdag åker vi till Pride och Stockholm. Jag får i alla fall resa 2 x 7 mil. Och Pridedagarna ger en massa input. Innan saker och ting ändrades för oss slog vi till på ett fint hotell i Gamla stan. Bara det blir en häftig upplevelse.
Ja du... pengar underlättar helt klart, men jag kan säga att jag inte är lyckligare nu än då. Tyvärr.
Var rädd om dig och klappa Kezzi. Hojta till om du vill ha besök som nästa vecka. Jag har bil och kan åka in till Enköping och bjuda dig på lunch nånstans. För att jag vill. Och kan. Och för att det vore roligt att träffas och kanske få två nya vänner.

Svar: Förlåt att jag inte hört av mig. Har varit så trött och knappt orkat någonting i denna värme. Hoppas Pride var trevligt!
Trollis

Postat av: Tofflan

Publicerad 2018-08-14 13:38:31

Pride var bra, men efter fest kommer vardagen och den är mindre bra. Just nu har jag tagit min tillflykt ner till Motala för att träffa goda vänner och pyssla om familjegraven med mera.

Svar: Vad bra att du håller kontakt med Motala och det som varit. Skönt att ha en tillflyktsort.
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela