trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Gott nytt liv

Publicerad 2018-01-04 10:35:03 i Allmänt,

Överlevare. Jag är och ska vara överlevare. 
Jag hann inte ta mig igenom chocken som sjukdomen innebar, förrän jag kom rakt in i nästa chock. Uppsagd från jobbet! Arbetslös! Efter att ha arbetat som sjuksköterska sedan 1981, var min kompetens inte längre användbar.
Men överleva, det ska jag.
Och jobb söker jag hela tiden. Men uteslutet är att jobba till kl. 22 i en annan stad plus varannan helg. Som jobbet jag sa nej till. Jag håller mig knappt vaken till 22 och att då ta sig hem fem mil känns inte rimligt. Inte heller att försöka ordna hundvakt till kvällarna och helgerna. För jag ska ju som sagt överleva!
 
(null)
 
På nyårsafton hade jag en liten tillställning hemma för goda vänner. Jag kan rekommendera rårakor på sötpotatis, mycket gott!
(null)
 
Daghunden Lazze är natthund här ett par nätter denna vecka. Han och Kezzi har ett ömt förhållande. Kezzi ägnar sig gärna åt putsning av Lazzes tänder.
(null)
 
Själv har jag insjuknat i en ny förkylning. Hade ju precis blivit bra, efter den förra långvariga förkylningen. Nu är det hosta och halsont som gäller igen. 
Det tar på krafterna. Att ständigt halka tillbaka. 
Men överlevare ger inte upp!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Tofflan

Publicerad 2018-01-05 09:41:26

Men kära nån, förkyld IGEN? Ja du...
Jag önskar dig en god och bättre fortsättning på det nya året. Klappa om de håriga vännerna från mig också.

Svar: Tack tack! Ja det är en envis förkylning. Den är nog normaltillstånd nu!
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela