trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Tappat allt

Publicerad 2017-09-22 14:51:29 i Allmänt,

Är det någon som hittat en tappad sug? Eller tappad gnista? Eller kanske till och med ett tappat förstånd? För i så fall är det mitt. Allting. 
Efter upplysningen att jag skulle få vänta till november för en ny ögonoperation hamnade jag direkt i det djupa diket. Jag befann mig i och för sig rätt djupt ner i diket även innan, men nu var det som om diket fullkomligt sög ner mig.
 
Jag ringde min vårdcentral och berättade om hjärtklappningen, som jag själv satt i samband med en ny blodtrycksmedicin. Doktorn tog bort den medicinen och satte istället in en medicin för att dämpa hjärtat. Den har fungerat bra, jag har mycket mindre besvär med hjärtklappning nu. 
 
Sen meddelade jag ögonmottagningen att jag inte orkade med att vänta till november. Då ringer de och säger att jag måste komma och operera ögat akut, det är inte bra att gå omkring med en trasig lins i ögat!
Ehh, de har tydligen lite olika uppfattningar om vad som är bra ...
 
Nåväl, jag for dit och genomgick en ny operation. Allt fungerade jättebra och ögat är helt opåverkat. Känner ingenting efter operationen. Det enda lite krångliga är att man måste vänta 4-6 veckor innan man köper nya glasögon. Mitt nuvarande glasöga är alldeles för starkt för den nya linsen, så jag ser fortfarande suddigt. 
Men, jag har en förhoppning om att det snart ska lösa sig. Det andra ögat ska jag nog vänta med att operera, det här har varit alldeles för påfrestande.
 
Men sugen och gnistan har jag fortfarande inte hittat. Inte förståndet heller. Nån däruppe måste verkligen ogilla mig, jag undrar vad jag gjort för illa i mina tidigare liv. I det här livet har jag ju för det mesta varit snäll, även om jag ibland har sparkat uppåt istället för att slicka.
 
Min handläggare på Arbetsförmedlingen ringde för ett tag sedan. Jag skrev i min senaste rapport, att jag på grund av diverse hälsoskäl legat lågt med jobbsöket. Jag berättade om mina bekymmer och han mottog allt på ett mycket empatiskt och förstående sätt. 
 
Eftersom jag fortfarande är handlingsförlamad, har jag inte läst så många platsannonser den senaste tiden. 
Jag börjar bli riktigt orolig över ekonomin, så jag måste ta mig i kragen. 
Jag måste hitta gnistan, sugen och förståndet igen!
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-09-22 16:10:20

Hoppas innerligt att det börjar kännas bättre snart. Efter min makulaoperation stämmer inte glasögonen. Måste dock vänta på starrop innan jag kan byta glasögon har nu stått i kö för starrop sen dess.Fått en tid nu o sen är det då ytterligare 4-6 v innan man får godkänt för att prova ut nya brillor o sen ett par v innan man får dem. Sen ser man väl bättre hoppas jag. Om jag ser dina borttappade förmågor skickar jag dem pronto.

Svar: Jobbigt att det ska ta sån tid att få ordning på ögonen. Man är ju så beroende av dem!
Trollis

Postat av: Tofflan

Publicerad 2017-09-22 18:08:21

Å så jag önskar att jag kunde göra nåt för dig! Men jag har dessvärre inget trollspö, annars hade jag svingat det högt. Nu tycker jag att det räcker med elände för din del.
Ett plus i kanten var väl ändå att handläggaren på AF var empatisk. Alltid något...
Var rädd om dig! Klappa vovvarna från mig.

Svar: Klappat jättemycket! Kram
Trollis

Postat av: http://nouw.com/familjehemsmormor

Publicerad 2017-09-22 19:44:30

Du har verkligen oflyt just nu. Men skönt att denna op var lyckad iaf! Inte så lätt att ta tag i sig själv när man drabbas av smäll på smäll. Förlorat förstånd tror jag dock inte på. Det är du alldeles för klok för.
Jag är med ny blogg. Därav bloggadressen.
Varm kram från Helena

Svar: Ja det kunde räcka med oflyt för ett bra tag nu!
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela