trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Tröttväder

Publicerad 2017-10-12 18:01:30 i Allmänt,

Idag är det tröttväder. För både hund och människa. Men jag var om möjligt mycket tröttare igår. Trodde ett tag att det var något elakt virus som satt klorna i mig. Efter en lång natts god sömn känner jag mig dock bättre idag. Även om lederna värker som bara den! Vissa dagar är händerna så värkangripna att jag kan fundera på att införskaffa en såg och göra mig av med dessa. Då tar jag nog bort knäna på samma gång och ena höften och ....

Ikväll är det rep med nya kören. Jag avstår. Av två orsaker. Dels är det jobbigt att stå i två timmar när jag har så ont, dels tycker jag inte att den här kören är så rolig. Jag måste ta mig en riktig funderare på om jag ska fortsätta.

Min andra kör längtade jag till och körde gladeligen de fem milen till Uppsala för att vara med. Den här kören har jag hundra meter till, men ändå känns det inte som något jag gör med glädje. 

Men det kan vara mig det är fel på. Att jag är trött, deppig och har mycket ont. Har kanske svårt att ta till mig glädjen i den här kören. Skulle ju egentligen som bäst behövt körfröken Caroline af Ugglas energi just nu.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela