trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Soffläge

Publicerad 2017-12-11 16:03:57 i Allmänt,

Den här bloggen lever ett ytterst sporadiskt liv. Känns som om jag gör detsamma. Har varit och är förkyld sedan ett antal veckor och har helt enkelt inte haft vare sig ork eller lust att skriva. Tid har tillbringats i soffan, när inte hundpromenader har företagits. Så det har inte funnits mycket att skriva om.
Det finns det förstås inte nu heller, i och med att läget är i det närmaste oförändrat. 
 
Inatt var jag uppe och sprang minst fyra gånger på grund av hostattacker. Drack hostmedicin och kokade honungsvatten. Det hjälpte inte mycket. 
 
Jag var till doktorn för ett par veckor sedan, men eftersom han ansåg att det var ovanligt långdragna virus som drabbat mig, så fanns där inget att göra. Förutom slemlösande och hostmedicin. Som inte har hjälpt.
 
Jag vet att immunförsvaret sätts ner under lång tid efter en avancerad cancerbehandling, men så här lång tid efteråt? 
Det är jobbigt att inte orka något. Jag borde verkligen ligga i för att hitta ett arbete, men orken har inte funnits där, även om jag ändå har skickat iväg rätt många ansökningar. 
 
I min ungdom, när man skickade jobbansökningar, så fick man alltid svar. "Tack för visat intresse, tjänsten är tillsatt med annan sökande". Idag får man inte svar. Det verkar vara mer regel än undantag. Jag vet inte om yngre personer får svar, men en till åren kommen sjuksköterska får i alla fall inte många svar. 
 
Hur den ekonomiska situationen kommer att bli för mig framöver känns väldigt oroande. Det liksom brinner i knutarna, har jag en känsla av. 
 
Sen gör inte känslan av värdelöshet och social isolering, att det känns bättre. Alla dessa år som jag har jobbat med sjuka, i många fall svårt sjuka, har i dagsläget inget värde i samhället.
Det är förunderligt!
 
 
(null)
 
(null)
 

Kommentarer

Postat av: Charlotte

Publicerad 2017-12-11 16:22:18

Det är ett underligt samhälle vi lever i...inget tack..inget intresse...inget gensvar.
Tycker det skriks efter erfarna sköterskor överallt...men tydligen inte de som har sviter efter en cancer!
Fattar fortfarande inte att din förra arbgivare fått gå fri efter den behandling du fått.
Hoppas du snart blir frisk och att orken komer tillbaka.
Skickar en bunt kramar💕

Svar: Tack tack! Ja det känns konstigt att bli uppsagd pga sjukdom och inte ens få ett tack och hej ...
Trollis

Postat av: Tofflan

Publicerad 2017-12-11 20:09:00

Först och främst: krya på dig!!!
Ja du, jag vet ALLT om arbetsgivare som inte ens bekräftar att de mottagit ens ansökan. En gång sammanställde jag en svart lista över såna arbetsgivare, men eftersom jag var arbetssökande vågade jag inte publicera den. Det är ett tufft läge för dig, men du gör vad du kan, dvs söker jobb. Önskar att nån kunde inse att erfarenhet är bra mycket mer värt än ungdom.
Kram på dig och klappa Killen!

Svar: Tack! Nä, erfarenhet belönas inte särskilt mycket i vårt samhälle. Inte hyfs och vett heller.
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela