trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Nästa steg

Publicerad 2016-11-17 12:54:36 i Allmänt,

Så här knasig ser min arm/hand ut varje kväll. Kompressionsbandaget, som är i två delar stasar och klämmer åt. Bandaget, som jag fick köpa själv och billigt var det inte, ska väl inte fungera så här?

Nu har jag ringt till onkologen, som ska skriva remiss till lymfmottagningen på Akademiska. Hoppas de har något annat att föreslå och att det finns möjlighet att få det till subventionerat pris.

 
Det som syns på den här bilden, är inte min arm, utan det är en liten kanin som har bott här ett par dagar. Att kaninen är fullständigt ofarlig för en hund, har Kezzi väldigt svårt att acceptera. Att kaninen sen omgärdas av ett kompostgaller gör inte saken bättre. Kompostgaller är efter fyrverkerier, det absolut farligaste som finns, tycker Kezzi. Den här kaninen har också en liten hobby, han biter tag i gallret, lyfter upp det och släpper sedan taget. Vilket leder till skrammel, som innebär att Kezzi flyger upp i mitt knä.
 
Jag, som är en stor djurvän, tycker bara att det är kul när kaninen kommer på besök. Kaninen verkar också trivas, så Kezzi får nog försöka bearbeta sin rädsla.
 
Hur är det på jobbfronten då? Jo, det ska jag tala om, där är det mörkt. Kolsvart närmare bestämt. Arbetsgivaren har inte lyckats finna något jobb, som de anser att jag kan klara av, så det blir uppsägning!
 
Försäkringskassan däremot, är av en annan åsikt. De har avslagit min ansökan om sjukersättning och anser därmed att jag kan arbeta. Var och med vad anger de dock inte ...
 
Sen har jag en långdragen och oerhört seg förkylning, som jag dras med, så humöret är inte på topp just nu. Jag ska försöka få till en överklagan till försäkringskassans beslut, men har väl inte så stora förhoppningar om att de ska ändra sig.
 
Det nya i vårt samhälle nu, är ju att det ska sparas pengar på sjuka och handikappade. Att se till att vi kommer i jobb och kan betala skatt, borde istället vara det rimliga. Försäkringskassan borde premiera arbetsgivare som värnar och tar hand om sina anställda. Istället för att skicka dem på soptippen.
 
Nej, man står där helt utlämnad, inget stöd vare sig från arbetsgivare eller försäkringskassa. 
 
Jag har en bil och en lägenhet att avyttra, även om banken äger det mesta, men någon slant kan jag kanske få över vid försäljning.
 
Det känns så extremt, oerhört tungt att leva nu.
 
Först ta sig igenom den svåra sjukdomen, operationen och behandlingen. Sen stå på behandling i ytterligare 10 år, en behandling som ger svåra biverkningar. 
 
Och så nu detta. Slängd åt vargarna.
 
 

Kommentarer

Postat av: Charlotte

Publicerad 2016-11-17 13:51:51

Åh käraste Inger vet inte vad jag ska trösta dig med😥 önskar jag kunde lindra dig på nåt sätt.
Din arm ser jäkligt oskön ut så jag hoppas du får hjälp omgående!
Många varma kramar!

Svar: Tack snälla! Vet ju att du finns där. Det räcker. Kram
Trollis

Postat av: Znogge

Publicerad 2016-11-18 18:35:11

Hoppas att du kan få hjälp för din arm. Sedan så tycker jag det är skamligt att du ska betala det själv.

Kram och trevlig helg!

Svar: Tack! Ja bandage borde vara gratis. Det är ju inte så att man väljer att ha det, utan man är tvungen.
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela