trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Envis förkylning

Publicerad 2016-11-21 13:22:55 i Allmänt,

Jag tror inte att den här herrn uppskattar sin matte just nu. På nätterna hostar hon och på dagarna ligger hon som uthälld i soffan. Hur kul är det? Inte ett dugg, tycker Kezzi.

 
Förkylningen är mer än envis, jag tror att den är inne på fjärde veckan nu. Minst.
 
Något som däremot är mer än bra, är att jag fått en tid på Smärtmottagningen. Mina leder har värkt om möjligt, ännu mer under förkylningen, så det ska bli intressant att se om de kan hitta på något. Jag vägrar dock smärtmedicin som gör mig avtrubbad och neddrogad, så någon lätt patient blir jag nog inte.
 
Sen ringde de från Ödemmottagningen och gav mig en tid där för min svullna arm. När jag berättade att det dyra kompressionsförbandet, som jag fick betala själv, inte fungerade så bra, blev sjukgymnasten som ringde konfunderad. Sådana bandage ingår i högkostnadsskyddet, så den kostnaden ska man inte behöva ta själv. Men jag hade väl otur, sjukgymnasten jag var hos på min vårdcentral, hade sannolikt inte ett sådant avtal.
Va??! Typiskt!!
 
Idag har jag "magdag". En gång i forntiden när jag arbetade på långvården, hade patienterna där magdagar. De fick laxermedel och så skötte de magen regelbundet.
Jag behöver inte ta dylika preparat, för en av alla miljoner biverkningar som anticancermedicinen har, är just påverkan på magen. Jag får ta stoppande medel istället.
 
Sen var jag borta på middag igår och åt både mycket och gott. Magen fick sig nog en rejäl chock. Trots att det inte syns utanpå, är jag inte särskilt stor i maten numer. Tvärtom faktiskt. Har inget intresse av vare sig mat eller matlagning längre. Vore jag inte diabetiker skulle jag slarva oerhört med maten och mestadels leva på frukt. Tyvärr. Slarvmaja är jag!
 
På jobbfronten är det intet nytt. Jag har inte orkat med något jobbsökande senaste tiden. Får hoppas förkylningen ger med sig snart, så jag får tillbaka orken. Det är liksom stiltje i huvudet. Orkar inte ens bekymra mig för framtida försörjning.
 
Ikväll är det kören igen. Det blir lite energipåfyllning. Sångfröken Caroline har energi som få, som hon gärna delar med sig. 
 
På söndag har vi konsert på Skansen kl. 16. Kom gärna och lyssna!
 
 

Kommentarer

Postat av: Tofflan

Publicerad 2016-11-24 10:59:22

Ja du, tufft läge är det. Jag hoppas förkylningen ger med sig. Själv är jag glad för varje dag jag slipper drabbas av sånt. Men jag är ju mest hemma, så jag utsätts kanske inte för så mycket smitta.

Hoppas också du får hjälp med din arm. Det ser verkligen inte skönt ut.

Min kost består av fil, soppa, ostsmörgås alt. smörgåskex med ost. Det går bra, men det är ju inte så mycket substans.Aptiten är helt borta. Till i morgon har jag emellertid nyss beställt rödingmiddag för två för avhämtning hos Hambergs. Vi har var sitt presentkort att utnyttja. Fisk borde vara lätt att få ner.

Jag är fortsatt sjukskriven till mitten av december. Försöker vila hjärnan och har provat sömntablett i natt. Si så där.

Var rädd om dig och klappa K från mig! <3

Svar: Rödingmiddag låter väldigt gott, hoppas det smakar! Och kanske stimulerar aptiten lite. Sömntablett kan vara bra för att bryta ett jobbigt läge, men annars är jag inte mycket för sånt.
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela