trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Värmen och Kungen

Publicerad 2016-05-04 18:04:06 i Allmänt,

Värmen kom som på beställning i lördags. Kören skulle sjunga för Kungen och jag tror att vi alla njöt av den varma solen. Kungen med familj verkade njuta av sången också. Inte alla som blir uppvaktade med sång av över 2000 personer på sin födelsedag.
 
I efterhand har jag tittat på vårt uppträdande i svtplay och kan konstatera att det lät mycket bra. Vi samlades tidigt i en tältpaviljong nere vid kajen för fika och genomgång. Caroline påtalade vikten av att hålla tiden. Exakt 15 minuter hade vi på oss att sjunga. Nu blev det inga problem med tiden, utan allt fungerade smidigt.
 
Caroline undrade däremot hur vi kunde vara så många. Vi ska vara ca 1500 personer i kören, men i lördags deltog ytterligare 700 personer. Diskussion har uppstått på körens facebooksida, om det kommit in obehöriga människor. Jag tror faktiskt inte det. Varför skulle 700 obehöriga stå och hänga där i tältet i ett par timmar? Det var nog helt enkelt så som Caroline sa, när Kungen kommer, då kommer alla!
 
De flesta av oss hade körtröjorna på. Allt överskott av tröjförsäljningen, 130 000 kr, har gått till Alzheimerfonden. Just det här att vi skänker enorma summor till välgörenhet, är en av de bästa sakerna med kören.
 
I måndags missade jag kören, jag hade nämligen viktigare saker för mig. Mitt äldsta barnbarn hade avslutning på sin gymnastik och farmor var inbjuden! Tyvärr hade den lilla gossen ont i magen, så han deltog inte i så många övningar. Det magonda släppte inte förrän han kom hem och fick sitta i lugn och ro på pottan. Då blev det liv i luckan.
Han och jag lekte med bilar och jag läste en hög med sagoböcker för honom.
 
Hans lillasyster har växt och är nu 4 månader ung. Hon skrattar och jollrar mest. Storebror är väldigt snäll mot sin syster och pussar henne på pannan.
 
Kezzi var förstås med till Stockholm i måndags. Han skötte sig ypperligt. Han fick gå med till förskolan och hämta barnbarnet, sen fick han åka tunnelbana. Det var inga problem alls. Sen fick han gå på promenad med sonhustrun och minsta barnbarnet och även det klarade han galant. Han är väldigt lätt att ha med sig överallt. Han är cool och bryr sig inte om vad som händer runt omkring.
 
Men igår var Kezzi trött. Trots att det var hans födelsedag! Han fyllde 5 år, men han tog själv ingen större notis om sin bemärkelsedag. Värmen gör honom lite trött också. Det brukar ta några dagar innan han ställer om kroppstemperaturen.
 
Själv har jag också varit trött efter alla äventyr, men mår annars precis som vanligt med ledvärk och ett huvud som inte alltid hänger med.
 
 

Kommentarer

Postat av: Znogge

Publicerad 2016-05-04 18:39:00

Jag såg er på TV och ni gjorde ett mycket gott jobb! Så duktig Kezzi är :D

Svar: Tack!!
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela