trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Gnällkärring

Publicerad 2016-05-10 12:19:51 i Allmänt,

Nu blir det ett gnällinlägg. Jag som alltid varit en sommarmänniska, börjar nu fundera över om värmen påverkar mina leder negativt. Jag har så fruktansvärt ont. Värst är knän, höfter och framför allt händer. Samt att jag är så stel. Det känns som om jag går omkring i en riddarrustning! Det har till och med blivit svårt att cykla. 
 
Ett nytt fenomen har också uppdagat sig. Händerna domnar bort. I och för sig avtar värken något under domningen, men händerna blir ju obrukbara. De bara hänger där som stora klumpar!
 
Nu ska jag strax gå iväg till gymmet, men även gymmandet har blivit svårt att utföra på grund av värken och stelheten.
 
Även Kezzi är påverkad av värmen, han ligger helst och slöar inomhus nu. Förutom när vi promenerar till hamnen eller Vattenparken och han får plaska runt i vattnet. 
 
I slutet av maj ska jag på återbesök på onkologen. Jag måste diskutera medicineringen. Om det finns något alternativ till tabletterna som jag ska äta i 10 år och som har ledvärk som en svår biverkning. Nu tycker jag att det är för svårt och alldeles outhärdligt.
 
Jag blir så grinig och tjurig också när jag har ont. Och trött. Ingenting känns bra.
Gnällkärring!!
 
 

Kommentarer

Postat av: Tofflan

Publicerad 2016-05-10 20:01:39

På sin egen blogg får en gnälla så mycket en vill och behöver. Den som har synpunkter på det behöver ju inte läsa.

Du måste ta upp tröttheten och ledvärken med doktorn, så här kan du ju inte ha det/må!

Domnande händer låter som om nåt ligger i kläm!

Kram på sig och hoppas att du mår bättre snart! Det är skit att känna sig orkeslös och värkig.

Svar: Jag ska skriva en lååång lista till doktorn!
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela