trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Fågelskådning

Publicerad 2016-03-20 16:26:34 i Allmänt,



Jag måste säga att det har blivit mycket bättre. Inflammationen i huden i strålområdet håller på att lägga sig. Den enorma tröttheten jag kände under några dagar, hade säkert sin grund i hudbesvären. Kroppen är skör och klarar kanske inte av en sådan påfrestning utan att reagera med trötthet.
 
Min artros är nu i det stadiet att stiltje inte är att föredra. Alltså går jag. Går och går eller cyklar. Ofta går jag ner till hamnen och tittar på fåglarna. Som en riktig pensionär!
Där finns två mandarinänder, som är fantastiskt vackra. En fångade jag på bild här ovan.
 
I veckan som kommer blir det mer aktivitet. Jag ska börja på handträning i en artrosgrupp. Har gått på det tidigare och det är jätteskönt för värkande händer. Sen har jag bokat in provträning på ett gym. Där har jag också gått tidigare, men behöver nog friska upp minnet lite och få hjälp i början.
 
Sen ska jag på möte på jobbet, för att diskutera mina arbetsuppgifter. Jag har känt en oro för vad som kommer att hända med mitt jobb, eftersom det är mycket som är i görningen på arbetsplatsen. Så det ska bli skönt att få prata om det och kanske få en del frågetecken uträtade.
 
Annars händer inte mycket i Kezzis och mitt liv. Han drar in sand och grus, efter alla promenader och jag dammsuger upp detsamma. Måste säga att sanden är speciell i år. Väldigt fin och lite oljig. Svårhanterlig med andra ord. 
Vi har nyss varit ute och promenerat i en timme, så nu väntar dammsugaren på att få gå sin runda.
 
 

Kommentarer

Postat av: Tofflan

Publicerad 2016-03-20 20:50:10

Vilken otroligt fin fågel, mandarinanden! Bilden ser ut som en målning.

Skönt att höra att hudinflammationen är bättre! Testade du aloe vera?

Ha en fin söndagskväll och en go, ny vecka!

Du bytte inte däck, va? Vi fick massor av snö i Uppsala igår.

Svar: Ja jag använder aloe vera morgon och kväll. Ser jättefint ut nu.
Däcken får sitta till efter påsk.
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela