trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Lysande!

Publicerad 2016-01-20 11:51:50 i Allmänt,

Igår var jag till husläkaren på den årliga diabeteskontrollen. Jag var helt inställd på att doktorn skulle bekymra sig över mina knasiga värden, så jag blev riktigt överraskad när det visade sig att mina prover var helt lysande! Mitt långtidssocker var normalt! Så bra har det inte varit sen jag fick diabetes. Även njurvärdet och blodtrycket var bra och blåsljudet på hjärtat var borta. 
 
Min kost har det varit lite si och så med, sen jag fick min bröstcancer. Periodvis har jag ätit väldigt lite och under andra perioder intagit sånt som diabetiker kanske inte ska äta så mycket av. Men något som återkommit är förstås min favoriträtt tacos. Samt många fiskrätter. Jag tror att både tacos och fisk med mycket grönsaker är bra diabetesmat. Sen äter jag inte alls lika mycket mackor som tidigare och allt bröd är glutenfritt. Så lite rätt har jag gjort, vilket märktes på proverna.
 
Imorgon ska jag till en protesmottagning i Uppsala för utprovning av bröstprotes. Jag har tills nu använt en provisorisk protes i form av en kudde, som jag fick efter operationen. Den har fungerat bra men jag antar att protesen blir mer utformad efter det befintliga bröstet. Så att de blir lika. Ja liksom hänger lika mycket ...
 
Jag har varit väldigt trött ett tag, men både igår och idag har jag känt mig piggare. Så pass pigg att jag börjar tänka på och se fram emot att återvända till jobbet i vår. Det blir en aning enahanda att bara gå hemma. Som sjukskriven har man inte heller råd att göra så mycket och bara glo på sina egna väggar blir enformigt i längden.
 
Något annat jag ser fram emot är förstås kören. Så fort min strålbehandling är avklarad ska jag börja igen. Eventuellt börjar jag tidigare om det rent tidsmässigt fungerar. Måste ju träna inför konserten på Dalhalla i sommar!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Znogge

Publicerad 2016-01-20 17:59:34

Så skönt att alla proverna var bra! Med tanke på vad du har gått igenom hade det inte varit konstigt om de inte varit det men desto roligare med positiva besked!

Svar: Ja, skönt att slippa oroa sig för det också.
Trollis

Postat av: Tofflan

Publicerad 2016-01-23 21:28:29

Skönt att proverna var bra! Hoppas proteseriet går bra. Så kul att du har kören att se fram emot och att jobba, det är det bästa som finns, jag håller helt med!

Var rädd om dig!

Svar: Fick så fin protes, så jag är nöjd!
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela