trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Scenen

Publicerad 2016-12-01 15:59:10 i Allmänt,

På den här scenen på Skansen stod jag i söndags och sjöng. Ja, inte bara jag, utan vi var omkring 1000 personer som trängdes där. Publiken uppgick till 3000 personer, så stämningen var mycket god. Sångfröken Caroline af Ugglas stod uppflugen på en stege, för att så många som möjligt skulle se henne. Nu var vi dock inte så många som såg hennes dirigerande, men det hela gick bra ändå.

Nästa konsert har vi i Gottsunda den 11 december kl. 13.00. 

 
För övrigt undrar jag hur länge min förkylning ska husera i min kropp? Jag börjar tröttna nu. Har den inget annat att göra?
Jag antar att mitt immunförsvar fortfarande är nedsatt, men nu tycker jag verkligen att virusarna kunde ge upp.
 
Influensavaccin har jag tagit, så den farsoten hoppas jag att jag slipper. Men jag läste precis att vinterkräksjukan kopplat ett riktigt grepp om befolkningen. Besvärlig är den visst också. Så det är handtvätt med tvål och vatten som gäller! Handsprit fungerar inte mot dessa elaka virusar.
 
Annars är jag lite lagom irriterad just nu. Försökte komma i kontakt med ett försäkringsbolag och kopplades runt i olika telefonköer. Att stå på plats 88 är ingen höjdare, så till slut la jag på luren. Och skrev ett lagom argt mail.
 
Fick också brev från försäkringskassan, som minst sagt gjorde mig upprörd. 25 veckor tar det för dem att ompröva ett ärende! 
 
Ibland blir jag irriterad när folk skriver att det är en enda kollaps i samhället, men ibland måste jag hålla med. Mår man inte riktigt bra, så orkar man inte med allt tjafsande hit och dit. Ring hit och ring dit! Vänta här och vänta där!
 
Mitt tålamod för sådana saker är i det närmaste obefintligt numer. Jag vill liksom att det bara ska flyta på. 
På jobbfronten flyter ingenting. Jag tycker att det är så extremt otroligt märkligt att jag kan bli uppsagd på grund av att arbetsgivaren inte kan omplacera mig. Efter att ha jobbat i vården i ungefär 40 år, så står jag utan jobb!
Ibland blir jag så orolig, så orolig för hur jag ska kunna försörja mig.
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ullis

Publicerad 2016-12-02 15:45:32

Har du inte funderat på att söka jobb som vårdlärare? Det behövs inte längre någon vårdlärarutbildning för det. Det kan handla om Vård och omsorgsprogrammet för ungdomar på Gymnasiet men också på komvux. Kan vara både kommunalt och privat. Du har ju lång vårderfarenhet så det skulle väl passa? Till nästa termin kanske.

Svar: Har inte funderat på den biten. Har lite svårt att tänka mig att jobba på helt nytt ställe.
Trollis

Postat av: Tofflan

Publicerad 2016-12-02 17:28:02

Ja du, det kollapsas sannerligen i samhället. Jag blev förvånad, positivt, att försäkringskassan bedömde och OK:ade min sjukskrivning så att jag fick ersättning häromdan. Men det var en liten snorkig fröken som ringde för ett tag sen och lät mig veta vem det var som bestämde. Varför är vissa byråkrater på det viset? Förra gången jag ansökte om ersättning från FK var när jag fick några tumörer bortopererade ur magen. Varför måste de hela tiden förutsätta att folk luras?
Jag tycker ju att du skulle passa på 1177 med rådgivning... Där behövs sannerligen erfaret folk!

Svar: Ersättning från försäkringskassan är verkligen ett lotteri nu för tiden. Kanske större chans att få pengar via en trisslott? Kollade med sjukvårdsrådgivningen i Uppsala för ett tag sedan, men de behövde bara nattpersonal då. Funkar inte, vill inte lämna Kezzi själv på nätterna.
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela