trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Då kom de ...

Publicerad 2015-09-18 12:00:46 i Allmänt,

Nu när cortisonkuren är avslutad så kommer biverkningar som ett brev på posten. Lätt illamående och kraftiga smärtor i ben och fötter är vad jag känner av än så länge. Jag är ju van med artrossmärta, men det här är något helt annat. Intensiv och brinnande smärta. Jag behandlar mig så gott det går med Alvedon och Tradolan. Tyvärr är det svårt att sova, inatt vaknade jag nog varannan timme på grund av värken. Men det är bara att härda ut. Har inget annat val.
 
Tyvärr finns det irritationsmoment runt mig som jag inte har något tålamod med alls. Till exempel tjafset med Com Hem, som inte åtgärdar felet med TV:n. Jag är inte beroende av TV i vanliga fall, men i mitt utsatta läge just nu skulle jag gärna vilja titta på TV. Konstigt att vara utan under flera veckor.
 
Sen har "service-lampan" börjat lysa i bilen, men det har äldste sonen lovat ta hand om. Han har för övrigt förlovat sig med sin tjej och sådana roligheter glädjer mig enormt. 
På söndag åker jag med dem till Stockholm för att gratulera yngste sonen, barnbarnets pappa, som fyller år. Hoppas verkligen att jag kan åka med. 
 
Igår åt jag lunch med "mitt" team på jobbet. Det var också något som gladde mig mycket. Det är stora förändringar på gång på jobbet och teamet kommer att få delvis andra arbetsuppgifter. Jag känner en viss oro inför detta, men får försöka lägga det åt sidan tills det blir dags att komma tillbaka. 
 
Sammantaget känner jag mig ändå i ganska gott mod. Så många som stöttar, vilket är helt ovärdeligt!
 
 

Kommentarer

Postat av: Charlotte

Publicerad 2015-09-18 12:31:09

Men huvva...räcker gott med de 'vanliga' smörtorna så det är ju klart att annat ska störa.
Meeen, får du tradolan? Trodde de börjar ta bort dom till folk över 50!
Jag har ätit dom i flera år och så slängde de fram Oxycondone/ oxycontin/ oxtnorm..och jag måste säga att de hjälper bättre...inte lika virrig och trött.
Kramar i massor❤

Svar: Fast jag tål Tradolan bra. Inte mer virrig än vanligt. Fast det är helt rätt att de helst inte ska ges till äldre.
Trollis

Postat av: Znogge

Publicerad 2015-09-18 17:35:44

Jag är inte heller så beroende av att kunna se TV men i din situation så förstår jag mer än väl att du vill att det ska fungera. Tycker det är märkligt att Com Hem inte kan få ordning på det. Ni bör i alla fall få rejäl kompensation.

Hoppas verkligen värktabletterna hjälper lite i alla fall. Tyvärr har du intet val så det är bara att uthärda.

Kramar

Svar: Fortfarande ingen TV!!
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela