trollresan.blogg.se

Bloggen handlar om min resa med ett oväntat resesällskap, min bröstcancer.

Ny infektion

Publicerad 2015-10-24 11:01:31 i Allmänt,

I torsdags var jag på läkarbesök på onkologen och som jag befarade visade proverna att det är infekterat igen i min piccline. Ny antibiotikakur insatt. Ett annat preparat den här gången, med brett spektrum som förhoppningsvis ska ta bort bakterierna helt och hållet. Allra helst innan de hinner invadera blodet och bli till en ny blodförgiftning. Tyvärr ger det här preparatet biverkningar från magen, så närhet till toalett rekommenderas!
Lite blåsljud på hjärtat har jag fortfarande, men det var inget alarmerande enligt doktorn. 
 
Den här kvinnliga doktorn var riktigt trevlig och stöttande. Jag berättade att jag var nära att ge upp allt efter första cellgiftskuren. Då sa hon att hon inte skulle godta det, utan hon skulle tvinga mig att ta emot behandling, för mina förutsättningar att bli frisk var så goda.
 
Hon var lite bekymrad över att jag gått ner några kilo i vikt. För snart väntar behandling med en annan sorts cellgifter, som kan ge mycket biverkningar från mag-tarmkanalen. Så det gäller att jag äter nu, för senare kan det bli dåligt med det. Jag har absolut ingen aptit och allt får en konstig bismak. Hon hotade med att skriva ut näringsdrycker och det vill jag absolut inte, för de smakar pest! Så jag lovade att försöka äta lite mer.
 
Annars händer inte mycket i mitt liv. Är fortfarande väldigt trött, vilket beror på cellgifterna enligt doktorn. Tar små promenader, städar och plockar lite om jag orkar, tittar på TV och följer med i den politiska debatten. 
 
Det som hände i Trollhättan borde skrämma livet ur oss, likaså bränderna på asylboenden. Tyvärr kan man på nätet läsa hyllningar till dessa fasansfulla händelser. 
Jag tror att det är viktigt att vi som inte sympatiserar med gärningsmännen, höjer våra röster och visar att detta inte är acceptabelt. 
 
Man får helt enkelt inte gå in i en skola och hota och döda barn! Eller elda upp bostäder där barn som flyr från krig ska bo.
Sverigedemokraterna lägger ut adress och karta till blivande asylboenden på facebook. Det är alltså ett etablerat politiskt parti som gör så! Sjuka hjärnor kan naturligtvis tolka det som uppmaningar. 
 
Lite ansvarstagande vore på sin plats!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Susanne Bergstedt

Publicerad 2015-10-25 17:24:24

Bra att du fått behandling. Ja maten är ju ett stort problem, för hur gott är det att äta om man inte har varken lust eller aptit. Men du får lyxa. Gå ut och ät, har man betalat är man ofta för snål för att lämna kvar ;) Gräddglass är gott finns med alla smaker plus att kallt är gott om man mår illa. Saftsoppa, min favorit över alla andra så fort jag är sjuk. Märkligt men det började när jag var gravid. Lyxa med det du tycker om, till och med skräpmat är bättre än inget. Nu handlar det om kalorier och energi. Kram och gör som jag, småät, bara det att jag behöver det inte ;)

Svar: Det mesta jag äter nu är nog onyttigt! Men jag ser glass som rätt nyttigt ändå. Det som är kallt funkar bäst.
Trollis

Postat av: Tofflan

Publicerad 2015-10-26 19:51:40

Å du måste försöka äta, vännen! Du skulle ha kollat in buffén vi käkade igår... Maj gadd, jag försöker äta mer måttligt sen en tid tillbaka, men igår var det svårt att hejda sig.

Näringsdrycker är skitäckliga, men om en blandar dem med glass i matberedare kan de funka. Ett litet tips!

Var rädd om dig!

Svar: Tack! Ja jag ska försöka äta, så jag slipper dryckerna.
Trollis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Trollis

Jag är mamma, farmor, svärmor och matte. Sjuksköterska till yrket.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela